Toiset maailmat –näyttely Rotarypuistossa

Kurikan yhteiskoulun 8. luokan kuvataiteen valinnaiskurssien oppilaat ovat rakentaneet Rotarypuistoon Kurikan Rotaryklubin kanssa yhteistyössä ”Toiset maailmat” –näyttelyn. Siihen kuuluu paljon maalattuja sateenvarjoja, kurpitsoja, maalauksia ja myös kynttilöitä. Installaatio on Kurikantien ja Reinikantien kulmauksessa sijaitsevassa puistossa nähtävillä 29.11.2021 saakka.

Kuvataiteen ryhmiä vetäneet opettajat Outi Vesavuori ja Satu Lahti kertovat, että kaksi Taito ja taide –ryhmää maalasi sateenvarjoja. Materiaalina sateenvarjojen maalaus oli aivan uusi kokemus oppilaille, joka otettiin todella ennakkoluulottomasti vastaan. Kaikki oppilaat ideoivat oman ”toisen maailman” varjon sisuksiin.

Piirustus ja maalaus -kurssilaiset maalasivat akryyliväreillä myös itselleen uudelle materiaalille pleksilevylle. Opiskelijat saivat tutustua puistoon ja ideoida puistoon sopivan maalauksen. Osa heistä hyödynsi maalauksen kaksipuolisuutta asetellessaan piilottelevat teokset esille. Nämä työt saattavat pilkahdella puistossa katsojan silmään satunnaisesti. Rakentelu-kurssilaiset kaiversivat kurpitsoja halloweenin inspiroimana. Nämä antavat valonpilkahduksen syksyiseen maahan.