Rotarypiirit ja organisaatio

Kauhajoen Rotaryklubi kuuluu Rotarypiiriin 1385 (District 1385, D 1385).

Suomen ja Viron Rotaryklubit ja jäsentiedot ovat jäsenille tarkoitetussa jäsenrekisterissämme osoitteessa: rekisteri.rotary.fi  Jäsentietojen selailutunnuksen saa jokainen klubimme jäsen klubin sihteeriltä tai tietotekniikkavastaavalta (Jaakko.Panula.fi).

Piirimme internet-sivut ovat osoitteessa: Rotary.fi/D1385

Piirin rotareiden sisäinen sivusto eli intranet on osoitteessa: www.rotaryd1385.org

Suomessa on viisi rotarypiiriä: piirit 1385, 1390, 1410, 1420 ja 1430. Piiriin 1420 kuuluvat lisäksi Viron Rotary- ja Rotaract-klubit. Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri vuoden ajan. Piiriin 1385 kuuluu kuusi maakuntaa (Etelä-Pohjanmaa, Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa, Pohjois-Pohjanmaa, Kainuu ja Lappi). Piirit ovat Suomen ja Viron Rotarypalvelu ry:n jäseniä: Rotary.fi. Suomen piirit kuuluvat Rotary International’in (RI) vyöhykkeeseen (zone) nro 17. Vyöhykkeillä 17 ja 18 on yhteinen edustaja RI:n hallituksessa: Rotary International Director RID Suzan Stenberg (Ruotsista) ja yhteiset nettisivut: Rotaryzones17-18.org (vyöhykkeiden 17-18 IT-vastaava on JP).

Oman piirimme D1385 kuvernööri (District Governor, DG) toimintavuonna 1.7.2024 – 30.6.2025 on Matias Granvik Seinäjoelta.

Piirikuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernööriä (”aluekuvernöörit”, AG). Suupohjan alueen AG on Jarmo Kurikka Kurikasta. Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa. Rotarypiirimme koko organisaatio on piirimme nettisivustolla tästä klikattavissa.

Klubimme jäsen Jaakko Panula on Suomen ja Viron Rotarypalvelun ICT-tukipalvelussa, Pohjois-Euroopan Rotaryvyöhykkeiden webmaster ja Rotary Internationalin (RI) sääntövaltuuskunnan eli COL-jäsen 2020-2026.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana. Niistä tärkein on tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaari (PETS).

Piirikokous järjestetään syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin.

Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana. Apulaiskuvernöörit vierailevat oman alueensa klubeissa.

Lasten Rotary-aiheisia piirustuksia:

Kokoontumistiedot