Rotary International ja sen vyöhykkeet (zones): Rotaryzones17-18.org

Rotary International RI (Rotary.org) tukee ja ohjaa rotareita ja klubeja Rotaryn tavoitteiden toteuttamisessa. Rotary Internationalin ylin päättävä elin on vuosikokous (convention), jonne jokaisella klubilla on oikeus lähettää virallinen edustaja ja jonne jokaisella rotarilla on oikeus osallistua.

Rotary Internationalin keulahahmo on vuosittain vaihtuva presidentti. Rotaryvuonna 2023-2024 RI:n presidenttinä on R. Gordon R. McInally Skotlannista.

Rotary Internationalin pääkonttori on Evanstonissa Illinoisissa lähellä Chicagoa. Pääkonttorissa työskentelee toimitusjohtajan johdolla noin 530 henkilöä. Pääkonttorin lisäksi Rotary Internationalilla on seitsemän aluetoimistoa eri puolilla maapalloa. Zürichissä oleva Euroopan ja Afrikan toimisto (EAO) palvelee suomalaisia rotareita.

Rotary International jakautuu globaalisti 34 vyöhykkeeseen eli zoneen. Suomen viisi piiriä (piirimme 1385 sekä 1390, 1410, 1420 ja 1430) kuuluvat zoneen 17, jossa on yhteensä 14 piiriä, katso

Rotaryzones17-18.org

Olemme osa kansainvälistä Rotary International -järjestöä

Rotarysäätiö

Rotarysäätiö on maailman suurimpia yksityisiä hyväntekeväisyystoimijoita, joka aina uudelleen sijoittuu kärkisijoille näiden toimijoiden läpinäkyvyys- ja luotettavuusvertailussa.

Rotarysäätiö koordinoi ja rahoittaa rotarien maailmanlaajuista palvelutoimintaa. Säätiön työ perustuu vapaaehtoisiin lahjoituksiin sekä pääoman tuottoon, jotka kanavoidaan koulutusprojekteihin ja humanitaariseen avustustyöhön.

Tärkeä kannustin on Paul Harris Fellow -tunnustuksen myöntäminen jokaista tuhannen dollarin lahjoitusta kohti. Rotaryn perustajan Paul Harrisin nimeä kantavia PHF-tunnustuksia on myönnetty maailmanlaajuisesti yli miljoona.

Kokoontumistiedot

Paikka: