Aiemmalta kotisivulta kopioituna:

PHF-TUNNUSTUKSET

Klubi osallistuu Rotarysäätiön kautta avustusvarojen kartuttamiseen ostamalla PHF-tunnustuksia ansioituneille jäsenille.

HAASTEVAELLUS

Joutsenon Rotaryklubi järjesti lauantaina 15.10. 2012 haastevaelluksen seudun yrityksille. Tempauksen tuotto käytettiin joutsenolaisten nuorten toiminnan hyväksi. Mukaan lähtivät Kemira Chemicals, Joutsenon Elementti, Lähivakuutus, KL-kuormaus ja JTT-konepaja.

Vaelluksella oli yritysten edustajien lisäksi mukana joutsenolaisia rotareita. Matkaan lähdettiin Hinkanrannasta iltapäivällä kirpeässä syyssäässä. Osallistujat muodostivat joukkueet, vaikkakin vaelluksella liikuttiin yhtenä ryhmänä.

Vaellusreitin varrella oli rasteja, joissa annettiin tietoa Lappeenrannan nuorisotoimesta, katsaus joutsenolaisnuorten nykyisyyteen sekä esitettiin erilaisia rotaryaiheisia kysymyksiä. Rastitehtävät olivat joukkuekohtaisia. Lappeenrannan nuorisotoimen johtaja Sirpa Räikkönen kertoi ensimmäisellä rastilla Kesärannan leirikeskuksen rannassa nuotion ääressä nuorisotoimesta. Vaellus päättyi Hinkanrantaan ja huipentui maittavaan lohikeittoateriaan ja savusaunan löylyihin.

Rientolaan luovutettiin 7.11. taulutelevisio, videotykki, kotiteatterisarja, Playstation 3, kannettava tietokone ja muutama nuorison toivoma peli.LPR:n kaupungin nuorisotoimenjohtaja Sirpa Räikkösen mukaan tämä oli suurin yksittäinen lahjoitus hänen 25-vuotisella työurallaan, mikä on kohdistunut nuorisotoimen hyväksi.

Kuvassa vaellusryhmä paistamassa makkaraa ja kuuntelemassa Sirpa Räikkösen esitystä.

KUUSENJALKA

Klubin presidentti Hannu Kunnala ja veli Pertti Tiimo tekemässä alustaa myöhemmin paikalle tuotavaa joulukuusta varten.
Joulunavaus kuusen kynttilöiden sytyttämisen myötä samalla paikalla 1.12.2012 klo 17.00.

VETERAANIEN VIRON MATKA

Joutsenon Rotaryklubi vei joulukuusiprojektin tuotoilla 10 alueemme sotaveteraania 4 päivän kuntoutukseen Tallinnan Viimsin kylpylään. Tallinnassa joukkoomme liittyi 4 vapaaehtoisina jatkosodassa taistellutta Suomipoikaa. Veteraaneille tehtiin ensin lääkärintarkastus ja sen jälkeen annettiin hoitosuunnitelman mukaisia hoitoja 4 / päivä. Veteraanit nauttivat kylpylässä täysihoidosta ja ohjelmaan kuului myös tutustuminen Viron Sotamuseoon yhdessä Suomipoikien kanssa. Myös AG Kari Suvanen vieraili Viimsin kylpylässä tuoden mukanaan piirin 1430 terveiset tapahtumaan.

PIDÄ HUOLTA

Klubimme ideoima ja yhdessä AG Kari Suvasen kanssa toteuttama “PIDÄ HUOLTA” -risteily pidettiin M/S Camillalla 31.5.2012. Risteily keräsi laivan täyteen ja meitä oli paikalla reilut 150 rotaria puolisoineen ja ystävineen. Hyväntekeväisyysristeilyn tuotto 5700 € luovutetaan Etelä-Karjalan keskussairaalan lasten ja nuorten psykiatrisille osastoille, joiden tilanteesta ylilääkäri Antti Henttonen piti esityksen. Risteilyn jälkeen laivasta poistui iloisia ihmisiä hyvillä mielin. Pave Maijasen laulut ja esiintyminen kruunasivat hyvää tekevän risteilyn.

Vasemmalta Rotarypiirin 1430 kuvernööri  Aarno Kari, Joutsenon Rotaryklubin presidentti Hannu Kunnala, taiteilija Pave Maijanen ja Etelä-Karjalan apulaiskuvernööri Kari Suvanen.