Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Joutsenolaisten vammaisnuorten aktivointikampanja

Rotaryvuoden 2018-2019 suurin yksittäinen hyväntekeväisyyshanke oli Joutsenon Kehitysvammaisten Tuki ry:n hyväksi tehty keräys, jonka tuotolla veimme kolmisenkymmentä joutsenolaista erityistä huolenpitoa tarvitsevaa nuorta huoltajineen ensin 11.12. jouluaterialle kokouspaikkaamme ja viikon kuluttua katsomaan jääkiekko-ottelua SaiPa-TPS Lappeenrannan jäähallille. Suuri osa nuorista oli jääkiekkokatsomossa ensimmäistä kertaa.

Joululahjoitukset 2018

Joulun 2018 vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi tehty lahjoitus kanavoitiin apua tarvitseville Joutsenon ev.lut. seurakunnan diakoniatoiminnan kautta. Kirkkoherra Tero Kalpion mukaan seurakunnan diakoniatyössä joudutaan keskelle suurinta hätää. Diakonin kuuluu olla paikalla usein silloinkin, kun yhteiskunnan sosiaaliset turvaverkot eivät toimi. Joululahjoituksella klubimme onnistui auttamaan monen Joutsenon alueen vähävaraisen lapsiperheen arjen kriisistä selviämisessä. Samalla toivotamme voimia diakoniatyön tekijöille tulevaksi vuodeksi.

Vanhustyö

Rotaryveli Esan tontilta Karhusjärveltä kaadettu perinteinen joulukuusi pystytettiin paikoilleen Palvelutalo Kangasvuokon pihalle puolilta päivin 22.11.2018. Pystytyksessä ja valaisinsarjojen ripustuksessa avusti Joutsenon Talohoidon nostokone veli Heimon kuljettamana. Valojen teknisen toimivuuden tarkasti Lappeenrannan Energia Oy:n edustaja. Marraskuun 30. päivänä päästiin juhlimaan Kangasvuokon jouluvalojen sytyttämistä. Laulattamisesta vastasi Kerttu Veikkolainen. Kodin asukkaita ja henkilökuntaa oli mukana ennätysmäärä.

Kokoontumistiedot

Paikka: