Rotareiden nuorisovaihto on rotareiden tunnetuimpia ohjelmia. Vuosittain yli 8 000 oppilasta maailmanlaajuisesti lähtee rotary vaihtoon ulkomaille, joko vuodeksi tai vain muutamaksi viikoksi kesä- tai leirivaihtoon. Isäntäperheet tai rotaryklubit eivät saa tästä korvausta vaan toiminta perustuu vapaaehtoiseen ja vastavuoroiseen palvelutoimintaan. Nuori asuu isäntäperheessään aina perheenjäsenenä. Vaihdon tavoitteena on, että nuori ymmärtää ja oppii erilaisuutta, kielitaitoa, suvaitsevaisuutta sekä eri kulttuurien moninaisuuden arvostamista. Vaihtomaita mm. Euroopassa, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Aasiassa ja Afrikassa.

Jos  kesä- tai leirivaihto kiinnostaa, tee vapaamuotoinen hakemus itsestä Imatra-Vuoksen Rotaryklubille. Pääsyvaatimuksena kohtuullisen hyvä koulumenestys, joustavuus, esiintymiskyky ja itsenäisyys. Hakuaika on 15. 10.2021 mennessä.

Tarkempia tietoja ja ohjeita löytyy myös  www.rye.fi tai ottamalla suoraan yhteyttä Imatra-Vuoksen Rotaryklubiin tai nuorisovaihtoasiamieheen Kristine Mylleriin; sähköposti; kristine@myller.com.

Imatran Rotaryklubi