KOKO PERHEEN PATIKKAPOLKU-TAPAHTUMA LAUANTAINA 23.09.2023

Patikkapolku on tapahtuma, jossa perheille on tarjolla toiminnallista liikuntaa luonnossa. Tapahtuman tavoitteena on perheen hyvinvoinnin edistäminen yhdessäolon kautta. Polun varrella on tehtäviä ja tietovisailua. Patikkapolku kuuluu Euroopan urheiluviikon tapahtumiin, kantaen tunnusta: #beactive

Tapahtuman järjestää Imatran Rotaryklubi ry yhdessä useiden eri toimijoiden kanssa.

Toivomme tapahtuman innostavan perheitä liikkumaan yhdessä, ympäristökasvatusta samalla toteuttaen. Patikkapolku toteutetaan luontopolulla rasteja etsien. Rasteilla vastataan kysymyksiin, joiden oikea vastaus merkitään passiin. Lisäksi rasteilla on toiminnallisia ensiaputehtäviä SPR:n kanssa yhteistyössä toteutettuna. Rastien tehtävät sopivat yli 6-vuotiaille, mutta kaikenikäiset voivat osallistua mukaan ulkoilemiseen. Rastipolku kuljetaan omaan tahtiin oman perheen kanssa. Perhe on vastuussa omista lapsistaan koko tapahtuman ajan.

Rasteille lähtijät opastetaan infotiskillä, kun heille annetaan passi. Mikäli tapahtumassa on ruuhkaa, lähtö tapahtuu muutaman minuutin verran lähtöjä porrastaen.

TERVETULOA YHDESSÄ LIIKKUMAAN JA OPPIMAAN PATIKKAPOLULLE!

Imatran Rotaryklubi ry