Keitä olemme

Harjavallan Rotaryklubi on aktiivinen harjavaltalainen rotaryklubi. Kokoonnumme joka toinen maanantai  klo 12-12.30 Latumajalle tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Kokousten jälkeen osallistumme omakustanteiselle lounaalle vieressä olevaan Hakuninmäen ravintolaan. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon mahdollisuuksien mukaan ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Klubimme on perustettu 18.11.1954 ja virallisen hyväksynnän saimme 26.1.1955. Kummiklubejamme ovat v. 1965 aloittanut Kokemäen Rotaryklubi ja v.1971 perustettu Nakkilan Rotaryklubi.  Klubissamme on 36 jäsentä. Olemme osa piiriä 1410.

Meidät tunnetaan paikkakunnalla

Klubillamme on ollut useita erilaisia projekteja, jotka ovat kytkeytyneet paljolti koulumaailmaan. Jo kymmenen vuotta olemme toteuttaneet ”Tienaa käytökselläsi työpaikka” hanketta, jossa koulussa hyvin käyttäytyneille nuorille on järjestynyt paikkakunnan yrityksissä kesätyöpaikka. Tätä mallia on jo kopioitu muuallekin.

Klubillamme oli  ”Digiprojekti aikuisilta nuorilta ikäihmisille”, joka päättyi 9.12, ja  jossa lukiolaiset ja vanhusneuvosto olivat mukana kumppaneina auttamassa vanhempaa väestöä selviytymään tämän päivän sähköisten laitteiden käytössä.

Olemme vahvasti mukana Suomen Ympäristökeskuksen ja rotareiden yhteisessä vesireppuprojektissa.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on klubeja 265 ja rotareita noin 8300

Kokoontumistiedot

Paikka:
Harjavallan Latumaja
Pyydyskatu 4
29200 Harjavalta

Aika:
Joka toinen maanantai klo 12.00-12.30
Lounas Hakuninmäen ravintolassa kokouksen jälkeen.

Ei tapahtumia