Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Klubin 1.Projekti. Aapiskujan ala-asteen koulunaloituskonsertti 19.8.2022. 50-v Rotarya Alastarolla. Konsertin esiinytjä on Mirkka&Luis, 6-henkkinen nuorison musiikki orkesteri.

Alastaron Rotaryklubi tarjoaa ja järjestää yhdessä koulun kanssa konsertin. Rotaryt 52-vuotta yhteisöllisyyttä ja yhteistoimintaa nuorison hyväksi tämän koululaiskonsertin. Tapahtumassa mukana paikallisia yhteistyö kumppaneita tukemassa kustannuksia. Tapahtumaa tukee myös Rotarypiiri 1410.

Klubin 2. Projekti. Rotaryhölkkä järjestetään Alastaron Urheilijoiden kanssa Futsal- joukkueen tukemisteksi. 27.8.2022.

Tapahtuma järjestetään hölkkä- ja pyöräily tapahtumana. Paikka Alastaron liikuntahalli ja saapaanmäen liikunta puisto.

Klubin 3.Projekti. Klubin vietää myöhästynyttä 50-vuotisjuhlaa.

Alastaron Rotaryklubin 50-vuotisjuhla vietetään 22.10.2022. Paikka on Heimolinna Loimaa. Juhlan tavoiteena on kertoa Alastaron Rotaryklubin ja Rotarien merkitystä paikkakunnan yhteisöllisessä toiminnassa. Tuossa tilaisuudessa julkaistaan myös Alastaron Rotaryklubin historia. 1970-2022 Rotarytoimintaa Alastarolla.

Klubin 4. Projekti. RatasRata mahdollistaa iloisen ja haasteellisen liikuntanautinnon.

Alastaron keskustaajaman läheisyyteen Saappaanmäkeen, urheilukentän läheisyyteen on rakennettu 10-väyläinen frisbeegolfrata. Alastaron rotaryklubi rakensi radan yhteistyökumppaneiden kanssa talkootyönä vuosina 2019 – 2020.

Frisbeegolfrata vaatii kehittämistä ja hoitoa  jatkuvana projektina. Kesän 2022 kehityskohteena on väylän sepelöintiä ja heittopaikkojen parannustyötä. Radan ulkoasu ja siisteys sekä puuston kunto on klubillemme tärkeä asia.

Klubin 5. Projekti.  Alastaron Rotaryklubi on perustettu 1970 ja toimintaa on reilut 50 vuotta. Klubin historia toimitetaan vuoden 2022 syksyn aikana.

Alastaron Rotaryklubin toiminnan historia-arkisto on jaettu history toimikunnan luettavaksi. Kertynyt tieto kerätään ja muodostetaan toiminnan historiaksi vuosilta 1970 -2022.  Arkisto on tarkoitus siirtää osain päivitystyön alla oleville Klubin uusittaville kotisivuille.

Klubin 6. Projekti. Alastaron Rotaryklubin kotisivujen integrointi piirin 1410 sivujen kanssa.

Kotisivujen päivitys liitettäväksi osaksi Suomen Rotaryn kanssa samaan ohjelmaan ja yhtenäiseen ulkoasuun, jota piiri 1410 käyttää.