Keitä olemme

Alastaron Rotaryklubi

Tule mukaan tekemään hyvää!
Alastaron Rotaryklubi ponnistaa ilolla paikalliselta pohjalta erilaisiin tehtäviin, jopa kansainvälisiin ja maailmanlaajuisiin haasteisiin.
Aktiiviset saavat aikaan.
Rotaryverkosto avaa ovet mahdollisuuksiin.
Jäsenyys Alastaron Rotaryklubissa on toveruutta, joka tekee toiminnastamme iloisen asian.
Tulevilla jäsenillä on mahdollisuus tulla tutustumaan rotaryklubin toimintaan ennen varsinaista jäsenyyttä.
Tutustu myös nuorille suunnattuun toimintaan, Interactiiviin ja Rotaractiin.

Kokoonnumme joka tiistai klubikokoukseen klo 18 palvelutalo Loimikotiin.
Kokouksessa tapaamaan toisiamme tai kuulemme mielenkiintoisia esitelmiä ja  edistämämme hyvää omalla paikkakunnallamme.
Käymme myös yritysvierailuilla ja ulkoilemme  mm. frisbeegolf -nimikkoradallamme. Radan kunnossapito ja kehittäminen  jatkuu edelleen.
Toteutamme klubin omia projekteja varojen hankkimiseksi hyvän tekemiseen. Tärkeä osa toiminnassamme on osallistuminen paikallisen nuorison tukemiseen. Tuemme myös kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja. Globaali rotaryverkosto avaa ovet mahdollisuuksiin.
Klubimme on perustettu 1970. Klubissamme on 30 jäsentä. Olemme osa piiriä 1410.
Oletko sinä se jäsen, jota klubissamme ei vielä ole?

Harrastus, jolla on tarkoitus:

Olemme keskittyneet paikallisen hyvän tekemiseen, järjestämme alastarolaisia nuoria tukevaa toimintaa.
Meidän mielestämme nuorten toiminta ja nuorisovaihto on kehittävää. Mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta. Aina, kun halukkaita lähtijöitä ja vastavuoroisesti vaihto-oppilaan vastaanottavia ilmaantuu, toimimme.

Alastaron rotaryklubissa on toveruutta, joka tekee toiminnastamme iloisen asian.

Alastaron Rotaryklubin jäsenistö koostuu eri ammattiryhmiä edustavista ja eri-ikäisistä henkilöistä. Jäsenet edustavat klubissa omaa ammattikuntaansa luokitteensa mukaisesti ja tuovat ammattitaitoaan, omaa näkemystään ja elämänkokemustaan klubitoimintamme kehittämiseksi. Jäseniltämme edellytetään mm. hyvää mainetta ja palveluhenkisyyttä. Jäsenhankintamme tapahtuu kutsumismenettelyllä. Rotary toteuttaa toimissaan humanitääristä palvelua sekä kotimaassa että maailmanlaajuisesti monin eri tavoin.

Mikä on Rotary

Rotary on eettisellä pohjalla toimiva kansainvälinen palvelujärjestö, joka toimii yli 200 maassa – jäseniä sillä on yli 1,2 miljoonaa. Suomessa ja Virossa on noin 280 rotaryklubia ja rotareita niissä on yhteensä noin 9 500.

Rotarytoiminnan perustana ovat paikalliset rotaryklubit, jotka kokoavat yhteen samanmielisiä vaikuttajia tekemään hyvää omalla paikkakunnallaan. Klubit kutsuvat jäsenikseen paikkakuntiensa hyvämaineisia ammattimiehiä ja -naisia. Klubeilla on säännölliset kokoontumisajat, joissa eri ammattiryhmistä koostuvat jäsenet pitävät esitelmiä ajankohtaisista aiheista tai kutsuvat ulkopuolisia puhujavieraita.

Rotary tunnetaan hyvin maailmanlaajuisesta nuorisovaihdosta ja nuorten johtajien koulutuksesta. Lähes jokaisella suurehkolla paikkakunnalla Rotary järjestää vuosittain paikallisen nuoren vaihto-oppilasvuoden ja ottaa vastaan nuoren jostain päin maailmaa.

Rotaryn näkyvin projekti on polion poistaminen maapallolta. Rotary on kerännyt rahaa ja tehnyt työtä vuodesta 1985 PolioPlus-hankkeessa. Tavoitteena on rokottaa kaikki maailman lapset poliota vastaan. Yhteistyökumppaneina tässä työssä ovat mm. Maailman terveysjärjestö WHO, Rotary International, USA:n terveysviraston osa ja YK:n lastenrahasto sekä monet valtiot. Myöhemmin tärkeäksi yhteistyökumppaniksi on tullut myös Bill ja Melinda Gatesin säätiö.

Mittavan kampanjan ansiosta poliotapaukset ovat vähentyneet maailmassa yli 350 000 tapauksesta vuodessa lähes nollaan.