Vem är vi

1

Vörå Rotaryklubb strävar till att vara en aktiv rotaryklubb i Vörå. Vi sammanträder månadens första och tredje tisdag till kvällsmöte kl. 18:00 i Maj-Lens kabinett på Norrvalla och övriga tisdagar i månaden till lunchmöte kl. 12:00-13:00 på Elsas kök i matsalskabinettet för att träffa varandra, lyssna på intressanta föredrag och befrämja välmåendet på vår ort. Exkursioner hör också till vårt program. Vi stöder den internationella Rotaryorganisationens humanitära projekt, deltar i ungdomsutbyte i mån av möjlighet och befrämjar välmåendet i vår näromgivning.

Vår klubb är grundad 28.10.1954. Vår fadderklubb är Oravais Rotaryklubb. Vår klubb har för tillfället endast 9 medlemmar (varav 1 är hedersmedlem) och därför söker vi unga aktiva medlemmar för att i framtiden säkerställa vår viktiga närvaro och funktion på orten. Vi hör till distrikt 1385 (Länk till distriktets sida).

Ett intresse med innehåll

Vörå Rotaryklubb stöder ungdomar genom att i mån av möjlighet sända unga ut i världen via Rotarys internationella ungdomsutbyte. Vi anser att ungdomsutbytet är ett utmärkt sätt att befrämja internationellt samförstånd och fredsfostran på gräsrotsnivå.

Vi stöder gärna viktiga kulturella och sociala utvecklingsbehov.

Vi uppskattar Rotary Internationals strävanden och organisationens värdefulla arbete att bland annat utrota polion i världen. Till enbart detta arbete har Rotary satsat rikligt med frivilligarbete samt över 1,2 miljarder USD.

Ett internationellt nätverk av betydelse

Rotary är en internationell service- och välgörenhetsorganisation  grundad i Chicago 23.2.1905. Rotary Internationals hemort är Evanston, i delstaten Illinois, USA. Vårt motto är osjälviskt tjänande (Service Above Self).

Rotary har 1,2 miljoner medlemmar fördelade i 35 000 klubbar i över 200 länder. Finland är uppdelat i fem rotarydistrikt. Till ett av distrikten hör även klubbarna i Estland. Det finns sammanlagt 300 klubbar med över 10 000 rotarianer i Finland och Estland.

Mötesuppgifter

Plats:
Månadens första och tredje tisdag:
- Maj-Lens kabinett Norrvalla, Vöråvägen 305-307, 66600 Vörå
Månadens övriga tisdagar:
- Restaurang Elsas kök Norrvalla, Vöråvägen 305-307, 66600 Vörå

Tid:
Tisdag klo 18:00-19:00 (månadens första och tredje tisdag)
Tisdag klo 12.00-13.00 (månadens övriga tisdagar)

Händelser

Ei tapahtumia.