Vi är en del av distrikt 1385

Rotarydistrikt

et finns fem rotarydistrikt i Finland, där även Estland ingår. Distriktet leds av en distriktguvernör.

Guvernör för vårt eget distrikt 1385 för verksamhetsåret 2023-2024 är DG Petri Keränen från Uleåborg.

Guvernörens arbete stöds av ett distriktsråd, ett antal kommittéer och arbetsgrupper samt av biträdande guvernörer för distriktets olika delområden. Klubbarna gör framställning om guvernör och distriktets utnämningskommitté utser av kandidaterna den mest lämpade till guvernör. Den tillträdande guvernören utses på Rotary Internationals världskonferens.

Distriktet ordnar under året för klubbarna ett flertal tillställningar, av vilka den viktigaste är utbildningsseminariet för tillträdande klubbpresidenter och funktionärer (PETS).

Distriktsmötet hålls i allmänhet på hösten och den mera festliga distriktskonferensen på våren.

Distriktsguvernören besöker samtliga klubbar i sitt distrikt under verksamhetsåret. De biträdande guvernörerna besöker regelbundet klubbarna på sitt område.

Mötesuppgifter

Plats:
Månadens första och tredje tisdag:
- Maj-Lens kabinett Norrvalla, Vöråvägen 305-307, 66600 Vörå
Månadens övriga tisdagar:
- Restaurang Elsas kök Norrvalla, Vöråvägen 305-307, 66600 Vörå

Tid:
Tisdag klo 18:00-19:00 (månadens första och tredje tisdag)
Tisdag klo 12.00-13.00 (månadens övriga tisdagar)

Händelser

Ei tapahtumia.