Ilo esitellä

Teemme Vesireppu-yhteistyötä turkulaisen Yli-Maarian koulun kanssa

Yli-Maarian koulussa käytetään rotarien vesireppua opetusvälineenä. Koulun oppilaat tutkivat vesirepun välineillä Paattisten joen tilaa ja eläimiä. Tutkimuksessa mitataan veden sinileväpitoisuutta, happipitoisuutta, lämpötilaa, nitraattipitoisuutta, fosfaattipitoisuutta, ph:ta, kolibakteeripitoisuutta ja näkösyvyyttä eli veden sameutta. Kokemukset vesirepusta ja vedentutkimuksesta ovat oleet erittäin hyviä, joten Yli-Maarian koulu jatkaa tutkimuksia, mutta he tarvitsevat lisää tutkimusvälineitä. Toimitamme heille lisäpakkauksia vesireppuun.

Klubimme organisoi turkulaisen Yli-Maarian koulun 8-luokkalaisille tutustumisretken Korppoon Saaristokeskukseen

Oppilaat tutustuivat syksyllä 2023 Saaristokeskuksessa Junnulabraan: tekivät vesilaatumittauksia sekä tutkivat vedenalaista maailmaa haaveilla ja mikroskoopeilla. He tutustuivat myös Korppoon keskustassa sijaitsevaan biosfääripolkuun.

Vierailemme säännöllisesti vanhusten luona Portsa-kodissa

Yhdessä kummiklubimme Turku Aboa Nova Rotaryklubin kanssa olemme jo vuosia käyneet Portsakodissa asukkaita viihdyttämässä. Klubimme jäsenet pitävät mm. hoitokodin vanhuksille miestenkerhoa, jossa tosin on useimmiten lähes puolet osallistujista naisia. Toivotamme tietenkin kaikki vanhukset sukupuolesta riippumatta tervetulleiksi tilaisuuksiin.

Yhdessä Aboa Novan jäsenten kanssa olemme järjestäneet vanhuksille elokuvailtoja, tietokilpailuja, lauluiltoja sekä keskustelleet heidän elämästään ja ammateistaan. Olemme myös ulkoiluttaneet heitä ja tehneet retken Ruissaloon. Kerran järjestimme myös juhannusjuhlat Portsakodin pihalla.

Kokoontumistiedot

Paikka: