Kestävän vedenkäytön EDUWATER-kouluhankkeessa lahjoitetaan kouluille pienoislaboratorioita, Vesireppuja, joiden avulla koululaiset voivat tutkia omia paikallisvesistöjään.
Vesireppu 2021 sisältää välineet ja ohjeet, joiden avulla lähivesistön tutkiminen on helppoa ja hauskaa. Mitä näkösyvyys kertoo vesistön tilasta? Löytyykö vedestä sinilevää ja olisiko siellä turvallista uida? Entä miltä näyttää veden happitilanne?
Vesirepun tarkoituksena on kiinnostaa lapsia ympäristön tilasta ja oman lähivesistön tilasta.
Turku Kupittaan rotaryklubi lahjoitti 28.5.2021 Vesirepun Nummenpakan koulun Aurajoen yksikölle. Mittaustuloksista kuulemme varmaan viimeistään elokuun lopun Itämeripäivään mennessä.
Klubin edustajana toimi palvelukomitean puheenjohtaja Paavo Okko ja vastaanottajina koulun puolesta erityisluokanopettaja Jari Partanen ja rehtori Jukka Laine.