Keitä olemme

Suonenjoen Rotaryklubi on aktiivinen ja hyvähenkinen mansikkakaupungin rotaryklubi. Kokoonnumme joka toinen maanantai kokoukseen klo 17.00 Vanhamäelle tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Klubimme on perustettu 14.12.1968. Klubissamme on 19 jäsentä. Olemme osa piiriä 1430.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Keskeinen toimintamuotomme on nuorisovaihdon tukeminen. Pyrimme lähettämään ja vastaanottamaan nuoren vuosivaihtoon muutaman vuoden välein. Tuemme myös nuorten kesä- ja leirivaihtoa. Mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Vuosittain järjestämme mm. vanhusten palvelupäivän, lahjoitamme stipendejä koulunsa päättäville ja vierailemme lähialueen yrityksissä. Kunkin toimintavuoden toimintasuunnitelman mukaisesti kohdennamme varojamme tai talkooapuamme myös johonkin paikalliseen tärkeään hankkeeseen.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: