Kartta latautuu...

07.05.2024

Tapahtumapaikka
Hotelli Santa Claus

Rovaniemen Rotaryklubi kokoontui 38. viikkokokoukseen tänään Hotel Santa Clausiin. Tämän viikon esitelmän pitäjänä oli veli Arto Kuukasjärvi.
Hän kertoi esitelmässään kotimaisen kuorma-autoteollisuuden vaiheista sen alusta lähtien nykypäiviin saakka. Oy Suomen Autoteollisuus Ab ja sen viitoittamalla tiellä suomalainen kuorma-autoteollisuus käynnistyi palvelemaan kuljetusalaa.
Suomalainen erikoisosaaminen raskaassa kuljetuskalustossa perustuu asiakkaan tarpeiden tuntemiseen ja räätälöityihin ratkaisuihin. ”Tehtaalta ajoon” -periaate mahdollistaa juuri asiakkaan tarpeisiin vastaamisen.
Suomalainen osaaminen kerää myös kansainvälistä kiinnostusta puolustuskäyttöön tehtyjen maastokelpoisten erikoisajoneuvojen segmentissä.
Hienon esitelmän jälkeen käytiin keskustelua ja muisteluksia omista kokemuksista suomalaisten kuorma-autojen ajamisesta ja kohtaamisista.
Veli Arto Kuukasjärvi