Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Haapaniemen Kadettikoulun muistomerkkialueen kunnostus                        Perusteellinen kunnostus toteutettiin 2021-2022. Yhteistyökumppaneitamme olivat Kadettikunta, ELY-keskus, Rajupusu Leader Ry sekä Rantasalmen kunta. Kunnostustyössä klubimme lisäksi olivat Lions Club Rantasalmi, Rantasalmen reserviupseerit sekä Rantasalmen reserviläiset.

Ilmastointilaitteet palvelutaloihinHankimme 2021-2022 7 huonekohtaista ilmanviilennintä Mäntylän sekä Kuuselan asukkaiden käyttöön

Leg for Legless-jalkoja jalattomille.Piirin Global Grant-projekti Intian Calcutassa.                                                                                                                Olemme mukana piirimme projektissa, mikä mahdollistaa liikenneonnettomuudessa tai tapaturmassa loukkaantuneille ihmiselle hankkimaan proteesin. Tähän mennessä proteesin on saanut n.160 henkilöä.

Kansainvälinen nuorten kesäleiri
Järjestämme yhteistyössä Juvan ja Savonlinnan Rotaryklubien kanssa nuorten kesäleirin 2022. Leirille osallistuu 15-18 vuoden ikäisiä nuoria 8 eri maasta.

Osallistumme myös kansainvälisen Rotaryn piirin 1430 klubien kanssa yhteiseen
Saimaa projektiin – puhtaamman ja paremman Saimaan hyväksi.

Kokoontumistiedot

Paikka: