Rotaryvuoden 2023-2024 syyskausi on jo hyvinkin puolivälissä. Jäsenistö on osallistunut hyvin viikkokokouksiimme, joissa onkin ollut erittäin mielenkiintoisia esitelmiä. Vuositeemamme mukaisesti monet esitelmät ovat käsitelleet ilmastonmuutokseen, puhtaan energian tuottamiseen ja uusiutuviin raaka-aineisiin liittyviä asioita.

Muistutan jäsenistöä tekemään myös henkilökohtaisella tasolla valintoja, jotka hidastavat ilmastonmuutosta. Fossiilisen energian käytön vähentäminen, kierrätys, pyöräily/kävely autoilun sijaan ja kasvisruoan osuuden lisääminen ruokavaliossa ovat helposti toteutettavissa, kun vain pidetään ne mielessä. Me vanhemman polven väki olemme sen velkaa nuorisolle, että emme enää kiihdytä ilmastonmuutosta.

Projektimme nuorison metsäretkien järjestämiseksi on lähtenyt käyntiin 20.9. olleella Kaarisillan valmistavan luokan metsäretkellä Noormarkkuun. Se oli myös mitä parhainta kotouttamista näille maahanmuuttajalapsille, kun pääsivät syksyiseen suomalaiseen metsään ja saivat poimia puolukoita, joita moni maistoi ensimmäisen kerran elämässään.

Jäsenistömme osalta tämän vuoden tavoitteena on Rotary-järjestön DEI-periaatteen mukaan monipuolistaa jäsenistöämme, joka meidän tapauksessamme tarkoittaa erityisesti sitä, että pyrimme saamaan myös naisia jäseniksi. (DEI = diversity, equity, inklusion = monimuotoisuus, tasa-arvo, osallistaminen). Meillä on
jäsenhankintatilaisuus 14.2. klo 18 Porin Suomalaisella klubilla. Haastankin kaikki jäsenet sopivien jäsenkandidaattien etsimiseen ja kutsumiseen tuohon tilaisuuteen. Käykää tällä ajatuksella läpi tuttavapiirinne ja erityisesti heidän seuraava sukupolvensa. Varmasti löytyy sopivia ehdokkaita.