Kartta latautuu...

Päiväys ja aika
18.10.2022

Seurakuntakoti

Edellinen presidentti Pasi PItkänen esitteli kauden 2021-22 toimintakertomuksen. Toimintakertomus on talletettu klubin sähköiseen arkistoon.

Toimintakertomuksen tiivistelmä:

Maailmanlaajuinen COVID-19 pandemia vaikutti edelleen Pietari Brahen rotaryklubin toimintavuoteen 2021 – 22. Suurin osa viikoittaisista tapahtumista pystyttiin silti pitämään lähitapahtumina.  Verkkoyhteyksiä hyödynnettiin kuitenkin viikkotapahtumien järjestämisessä. Rokotusapu-palveluprojektia jatkettiin. Vuosikelloon kuuluva Joulupuuro järjestettiin. Vuosijuhla järjestettiin yhdessä Raahen rotaryklubin kanssa. Tapahtumaan osallistui myös mailmanpresidentti Shekhar Mehta puolisoineen. Perinteeksi muodostunut Palveluopas varainhankinta- ja palveluprojekti toteutettiin menestyksekkäästi vuoden tauon jälkeen.

Kauden yhdeksi päätavoitteeksi oli otettu jäsenmäärän positiivinen kehitys. Tässä onnistuttiinkin erinomaisesti. Kauden alussa jäsenmäärä oli 19 ja kauden päättyessä 28. Jäsenmäärän lisääntymiseen vaikutti merkittävästi satelliittiklubin perustaminen. Kaksi jäsentä erosi klubista kauden aikana.

Piiriapurahan tukemana hankittiin muutama polkuauto lasten liikennepuistoon. Seuraavan kauden piiriapurahaprojektiksi valittiin Raahelaisten lasten taitojen ja turvallisuuden parantaminen liikenteessä –hanke, jolla on tarkoitus mahdollistaa liikennepuiston aukiolo useana kesälauantaina sekä hankkia päiväkotilapsille pyöräilykypäriä. Merkittävä osa tapahtumista ja tärkeimmät palveluprojektit olivat yhteisiä Raahen Rotaryklubin kanssa.

Klubin lahjoitukset RI:n vuosi- ja poliorahastoihin pidettiin edellisten vuosien tasolla 4 000 eurossa. Lisäksi yksittäisten jäsenten tekemät lahjoitukset olivat yhteensä noin 4 729 €.

Vuotuinen jäsenmaksu oli 190 €. Tilikauden tulos on 4543 € tappiollinen. Tappion syynä on se, että Palveluopas-projektin tuotot kirjautuivat tilikaudelle 2022 – 23. Vuotuinen jäsenmaksu, 190 €, oli riittävä kattamaan kaikki hallinnosta aiheutuneet kulut.

Toimintakertomus hyväksyttiin.

Rahastonhoitaja Simo Joensuu esitteli kauden 2021-22 tilinpäätöksen ja luki toiminnantarkastuskertomuksen.

Tili- ja vastuuvelvollisille myönnettiin tili- ja vastuuvapaus toiminnantarkastajan esityksen mukaisesti.

Valittiin hallitus kaudelle 2023 – 2024.

• Presidentti Tauno Sassali
  • Sihteeri Auli Kananen