Pasilan klubin ensimmäinen viikkoesitelmä vuonna 2021 käsitteli Supon tehtäviä. Luennoitsijana ja klubin vieraana oli SUPON päällikkö Antti Pelttari.

Esitelmässään hän kertoi Supon tehtävistä, tiedustelusta, vastatiedustelusta, terrorismin torjunnasta ja yritysturvallisuudesta.

Supon palkkalistoilla on noin 500 henkilöä, monen eri alan asiantuntijoita ja tutkijoita.
Suomi on osaa globaalia maailmaa ja terrorismin uhka on Suomessakin kohonnut sitten vuoden 2012 jälkeen.

Globaali maailma ja erilaiset sähköiset yhteydet, viestintäkanava ym. tuovat työlle uusia haasteita.
Tietoturvatyön merkitys korostuu, kun uhkat tietoteknistyvät ja on enemmän ns. kyberuhkia.

Esitelmä oli todella mielenkiintoista kuultavaa, osa suomalaista turvallisuuspolitiikkaa.

Antti Pelttari on myös itse rotari ja aikoinaan Kurikasta ollut myös Rotaryvaihto-opplaana.