Tiistaina 19.1.2021 normaalin viikkokokouksen sijasta meillä oli mahdollisuus osallistua Verkkorotareiden järjestämään Zoom tapaamiseen Rotary International presidentin Holger Knaackin kanssa.
Tunnin palaverissa presidentti Knaack nosti mm. esille mm. rotarytoiminnan tärkeyden tässä convid 19 epidemian aikana. On tärkeää tavata ja kohdata ystäviä ja toteuttaa tärkeää palvelutehtävää.
Rotarytoimintaa pitää myös kehittää niin, että se vastaa oman maan ja oman klubin rotarytoiminnan tarpeita ja aikaa. Rotarytoiminnan palvelutehtävä kohdistuu toimiin, jotka eivät ole yhteiskunnan tehtäviä.
Monet rotarytoimintaan keskeisesti liittyvät tehtävä,t kuten nuorisovaihto, on nyt jäissä matkustusrajoitusten vuoksi, mutta on katsottava luottavaisesti tulevaisuuteen ja suunnitella tulevaisuuden tehtäviä.
Mainio yksityiskohta presidentin puheessa oli kehut Suomen koulutusjärjestelmälle.
Kokoukseen osallistui 200 rotaria Suomesta ja ulkomailta.