Rotaryvuosi päättymäisillään

Pasilan Rotaryklubi päätti Rotaryvuoden 2021-2022 tutustumalla Villa Gyllenbergiin Kuusisaaressa.

Villa Gyllenberg on sekä kotimuseo että taidemuseo. Parhaillaan siellä on Suomen kultakauden taiteilijan Torsten Wasastjernan (1863-1924) näyttely. Wasastjerna on ehkä vähemmän tunnettu, mutta kuitenkin monipuolinen ja vahva taiteilija. Kotimuseo on vasta remontoitu ja tulvillaan hienoja vahvoja taiteilijoiden töitä Suomesta ja maailmalta.

Klubin jäsenten mukava kesäinen hetki Villa Gyllenbergin terassilla päätti rotaryvuoden, joka on ollut monien erinomaisten esitelmien ja tapahtumien täyttämä, mutta jota on harmaannuttanut yhä jylläävä convid 19 virus.

Tilaisuudessa jaettiin PHF ansiomerkki ja kunniakirja rotaryveli Bengt Lassuksen puolisolle Britta Lassukselle. Britta on vuosia huolehtinut klubin joulukirkon tarjoilujen järjestämisestä. Vaikka aurinko paistoi, niin joulukirkko tapahtumia oli mukava muistella. Ne ovat edelleen klubin pitkä perinne ja hieno yhteisöllinen traditio.

Rotaryvuoden päättyessä klubi on lahjoittanut perinteiseen tapaan stipendin yhdelle Haaga- Helia  ammattikorkeakoulusta valmistuvalle hyvin opinnoissa menestyneelle opiskelijalle ja yhdelle Mäkelänrinteen lukion yhdelle opinnoissaan onnistuneelle kevään uudelle ylioppilaalle.

Uusi rotaryvuosi käynnistyy heinäkuun alussa ja klubikokoukset jälleen elokuussa.