Kärkihanke

Suomen rotarien lahja maailman lapsille

Loviisan Rotaryklubi-Lovisa Rotaryklubb

Päivitetty 11.03.2022
GGG-projektin tavoite
• Gambia Global Grant –hankkeessa kolmelle yksityisesti tuetulle koululle hankitaan tietokoneet ohjelmistoineen paikallisilta toimijoilta.
• Sähköpulan opetukselle aiheuttamien hankaluuksien voittamiseksi kouluille hankitaan aurinkopaneelisähköjärjestelmät paikallisilta toimijoilta.
• Projektiin kuuluu suomalaisen ICT-taidon vienti. Suomalaisopettajat neuvovat paikallisia opettajia ICT-taidoissa ja käyvät kouluissa hankkeen aikana monitoroimassa opetuksen tasoa sekä vaikuttavuutta vuosittain.
• Projekti toteutetaan kahdessa vaiheessa
• Projektissa seurataan oppilaiden sijoittumista yhteiskunnan eri tehtäviin koulun jälkeen. Seuranta jatkuu myös projektin päätyttyä.
• Projekti auttaa maata kehittymään ja pitämään maan olot vakaana. Samoin tyttöjen mahdollisuus työllistyä paranee merkittävästi.

Kolmen koulun projekti

KOLME KOULUA VAKAALLA POHJALLA
            o Future Starts Now Gambia-School
            o EMMA-School
            o Malick Mendy tailoring School
• Hankkeeseen on valittu nuo kolme koulua, joiden jokaisen perus- ja toimintarahoitus on kunnossa ja toimintakulut on turvattu. Kouluilla on tulevaisuutta.
• Tämä varmistaa myös ICT-opetuksen ja laitteiden ylläpidon jatkuvuuden. Kouluille annettava tuki vaikuttaa myönteisesti lähiyhteisön kehitysmahdollisuuksiin. Gambiassa perheyhteisö ja suku ovat hyvin tärkeitä. Työllistynyt nuori parantaa koko suvun hyvinvointia.
• Koulut ja Banjulin Rotaryklubi ovat hankkeeseen selkeästi sitoutuneita ja innostuneita. Banjulin klubi on pyytänyt Brusubin klubia projektiin mukaan.

tutustu blogiin

Lähtekää rohkeasti mukaan GGGkärkihankkeeseen!

Rotaryapu on nopein tie kohteeseen

Lisätietoa: Lekuri@sci.fi, Janne Lepola 0400 626 885
Loviisan Rotaryklubi ry– Lovisa Rotaryklubb rf