Varainhankinta ja lahjoitukset

Rotaryklubimme on mukana sekä paikallisessa että maailmanlaajuisessa palvelutyössä monin eri tavoin. Otamme osaa rotareiden nuorisovaihtotyöhön ja tämän rahoittamiseksi keräämme varoja. Osallistumme paikkakunnallamme myös yhteisiin hyväntekeväisyysprojektiin.

Lahjoitamme varoja humanitäärisiin projekteihin Rotarysäätiön kautta. Rotarysäätiö tukee lukuisten projektien avulla äitien ja lasten terveyden kohentamista ja sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Säätiö edistää koulutusta ja lukutaitoa, vahvistaa rauhantyötä sekä kasvattaa paikallistalouksia ja yhteisöjä. Rotarysäätiö edistää puhtaan veden saantia ja hygieniaosaamista siellä missä tälle on tarvetta.

Klubimme osallistuu myös rotareiden aloitteesta käynnistyneeseen työhön polion poistamiseksi maailmasta henkilökohtaisin lahjoituksin ja projektien avulla. Rotarit ovat tehneet työtä villin polioviruksen poistamiseksi jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Nykyään villin polioviruksen vuoksi sairastuu vuosittain enää muutamia kymmeniä lapsia, kun projektin alkuvaiheessa luvut olivat jopa 350 000 lasta vuodessa. Tänä päivänä tähän kotoperäiseen polioon sairastuneet lapset asuvat yleensä vaikeakulkuisilla seuduilla mm. Afganistanissa. Rotarit ovat antaneet lupauksensa saattaa projekti päätökseen, joten myös meidän klubimme osallistuu omalla panoksellamme tähän työhön niin kauan, kun tämä rotareiden antama lupaus on täytetty.

Näihin tarvittavia varoja keräämme luonnollisesti suurelta osin klubimme jäseniltä, mutta toteutamme myös erilaisia tempauksia varojen keräämiseksi.

”Rotary tekee hyvää” on yhteisen harrastuksemme perimmäinen tarkoitus.

Yhteenveto kausien 2021-2023 lahjoituskohteista:

• Lahjoitus piirin kautta Ukrainan hyväksi
  • Lahjoitus Rotarysäätiön katastrofirahaston kautta Ukrainan hyväksi
  • Stipendit ja kunniakirjat Hirvikosken Yhtenäiskoulun ja Puistokadun koulun 9-luokkalaisille osallistumisesta ”Matkalippu Tulevaisuuteen” -hyvän käytöksen kampanjaan.
  • Vesitestireppu -lahjoitukset Puistokadun koululle ja Hirvikosken yhtenäiskoululle.

Kuvassa Puistokadun koulun ja Hirvikosken Yhtenäiskoulun 9. luokkien Matkalippu Tulevaisuuteen -tunnustuksella v 2023 palkitut.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Hotelli Loimaan Seurahuone
Satakunnantie 24-26, 32200 Loimaa
puh +358 2 7636 5100
www.loimaanseurahuone.fi

Aika:
Viikkokokoukset pidetään parittomien viikkojen maanantaina klo 17:15 alkaen.
Joka kuukauden ensimmäinen viikkokokous aloitetaan ruokailulla , jonka voi aloittaa jo klo 17. Tällöin kokousasioiden käsittely aloitetaan klo 17.30.