Keitä olemme

Olemme toiminnan ihmisiä!

Loimaan Rotaryklubi on 10.5.1949 Loimaan talousalueelle perustettu paikallisklubi. Kuulumme maailmanlaajuiseen, eettisellä pohjalla toimivaan Rotary palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestöön. Kummiklubimme on Alastaron Rotaryklubi. Kokoonnumme joka toinen maanantai-ilta klubitapaamiseen tapaamaan toisiamme ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös yritysvierailuilla lähialueen yrityksissä ja osallistumme alueellisiin tapahtumiin sekä piiri- ja valtakunnallisiin Rotary-tapahtumiin.

Olemme osallistuneet moniin Rotaryn yhteisiin hyväntekeväisyyshankkeisiin ja myös järjestäneet omia paikallisia projekteja. Rotary nuorisovaihto on ollut myös keskeisimpiä toimintamuotojamme. Olemme lähes vuosittain lähettäneet nuoria ulkomaille vaihto-oppilaaksi ja ottaneet vastavuoroisesti vastaan nuoria jostain päin maailmaa loimaalaisiin perheisiin. Teemme hyvää niin paikallisesti kuin kansainvälisesti.

Me Loimaan Rotaryklubilla olemme monimuotoinen ryhmä eri alojen ammattilaisia, joita kaikkia ajaa eteenpäin halu tehdä hyvää, verkostoitua, ystävystyä ja oppia uutta. Klubimme ikäjakauma on 35 ja 85 ikävuoden väliltä, mukana on niin miehiä kuin naisia ja kaikilla meillä on omat vahvuutemme. Olet tervetullut mukaan juuri sellaisena kuin olet!

Tarjoamme sinulle rotarina mahdollisuuden toimia ja vaikuttaa paikallisyhteisössäsi tai jopa kansainvälisesti. Lisäksi saat mahtavan ja sosiaalisen verkoston ja elinikäisiä ystäviä. Tule mukaan vaikuttamaan!

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme monina vuosina keskittyneet nuorisovaihdon tukemiseen. Järjestämme nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon ja vastaavasti otamme vastaan nuoria opiskelijoita Loimaalle. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Nostamme myös esiin tärkeitä sosiaalisia kehittämistarpeita. Loimaan Rotaryklubi on tehnyt mm. kummitoimintaa tukemalla monin tavoin Loimaan Nuorten Työpaja / TexVexin toimintaa.

Paikallisella tasolla teemme yhteistyötä monien paikkakunnan yhdistysten ja yhteisöjen kanssa osallistumalla tai olemalla mukana järjestämässä erilaisia tapahtumia.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryssa on noin 1,4 miljoonaa jäsentä, joista noin 1,2 miljoonaa on rotareita ja 200 000 rotaractoreita. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Hotelli Loimaan Seurahuone
Satakunnantie 24-26, 32200 Loimaa
puh +358 2 7636 5100
www.loimaanseurahuone.fi

Aika:
Viikkokokoukset pidetään parittomien viikkojen maanantaina klo 17:15 alkaen.
Joka kuukauden ensimmäinen viikkokokous aloitetaan ruokailulla , jonka voi aloittaa jo klo 17. Tällöin kokousasioiden käsittely aloitetaan klo 17.30.