Viime viikolla meillä oli kolme fantastista nuorta vierailemassa klubimme viikkokokouksessa.

Elsa Liuska, joka on lähdössä Novan ja meidän lähettämänä Saksaan Dresdeniin vaihto-oppilaaksi syksyllä. Seuraamme Elsan vaihto-oppilasvuotta tulevan kauden aikana.

Sekä Côme Stephan ja Anna Oeverhaus, jotka kertoivat kokemuksistaan vaihto-oppilasvuotensa aikana. Molemmat olivat vaihtovuoteensa tyytyväisiä, mutta myönsivät ettei alussa aina ollut helppoa sopeutua uuteen elämään toisessa maassa, mutta vaikeuksien kautta olivat oppineet ja saaneet uusia valmiuksia elämäänsä. Molemmat kertoivat kokeneensa Suomessa paljon uusia asioita sekä tutustuneet Suomen kulttuuriin ja tapoihin ja saaneet useita uusia ystäviä.

Molemmat Anna ja Côme ovat vielä Suomessa kesäkuun loppuun saakka.

Klubimme on ollut toimintansa alusta asti eli 45 vuotta, lähettämässä ja vastaanottamassa vaihto-oppilaita ja meidän tulee olla ylpeitä ja kiitollisia kun voimme antaa näitä hienoja kokemuksia nuorille!

Syksyllä tämän kauden OB vaihtarimme Meeri Mänttäri ja Laura Lindqvist Ranskasta tulevat kertomaan miten heidän vaihto-oppilasvuotensa on sujunut!