Sunnuntaina 4.8. järjestettiin nuorisovaihtotiimiläisten koulutustilaisuus Tampereen Vuoreksessa klo 10.30–13.30. Koulutuksessa käydään läpi rotaryvuoden 2024–2025 nuorisovaihdon tapahtumakalenteria, päivitetään sääntötuntemusta sekä jaetaan eri klubien hyviä käytänteitä toistemme iloksi ja avuksi.

Rotaryn nuorisovaihto on sertifioitua toimintaan. Meidät tunnetaan turvallisena järjestönä, joka kouluttaa vapaaehtoistoimijansa. Nuorisovaihtoon osallistuvien klubien on osallistuttava vuosittain koulutuksiin, jotta piirimme on Rotary Internationalin sääntöjen mukaan sertifioitu ja saa olla mukana nuorisovaihtotoiminnassa.

Nuorisovaihdon vapaaehtoistyöhon osallistuvien rotariklubilaisten koulutuksen jälkeen, päivä jatkui isäntäperheinä toimivien tai toimimisesta kiinnostuneiden koulutuksella.

Isäntäperheenä toimimisesta, nuorisovaihdosta tai rotarytoiminnasta kiinnostuneille lopussa kuvakopio flyereistä, joista selviää vapaaehtoistyömme painopistealueet.  Ota rohkeasti yhteyttä!

Kuvassa Rotaryklubien Tammer Nova ja Tampere-Lielahti nuorisovaihtotiimiläiset  Mika, Lotte, Miia and Katja.

Tiedustelut: katso klubien yhteyshenkilöt

Yleiset asiat: klubin presidentti ja sihteeri, Nuorisovaihto: Nuorisovaihtovastaava.

Hakemukset RYE nuorisovaihtoon ja isäntäperheiksi: Tampereen alueen klubeista käsittelee hakemukset Tampereen alueen nuorisovaihtokomitean koordinoimassa yhteistyössä. Löydät komitean sähköpostiosoitteen klubien kotisivujen yhteystiedot osiosta.