Marraskuu on Rotary Internationalin perustaman Rotarysäätiön kuukausi. Piirikuvernöörimme Jaakko Panula kirjoittaa kuukausikirjeessään, että kaikki Pohjanmaan piirimme 31 klubia ovat saaneet säätiöltä sähköpostitse kiitokset 1 000 US dollarin klubikohtaisista lahjoituksistamme Rotarysäätiön PolioPlus-rahastoon. Teimme lahjoituksen yhteisesti maailman poliopäivänä, Yhdistyneiden Kansakuntien päivänä 24.10.2018.

Rotarysäätiö koordinoi ja rahoittaa rotarien maailmanlaajuista palvelutoimintaa. Säätiön työ perustuu vapaaehtoisiin lahjoituksiin sekä pääoman tuottoon, jotka kanavoidaan koulutusprojekteihin ja humanitaariseen avustustyöhön. Rotarysäätiö on rahalla mitattuna maailman suurin yksityinen hyväntekeväisyystoimija, jolla on paras mahdollinen luokitus näiden toimijoiden läpinäkyvyys- ja luotettavuusvertailussa.

Piiriapurahaa haettavana
Klubit voivat hakea omiin paikallisiin hankkeisiinsa piiriapurahaa. Hakuaikoja on kaksi:
15.11.2018 sekä 15.3.2019 mennessä. Jälkimmäiseen rahoituspäätökset tehdään maaliskuun lopulla. Meillä on mielessämme mahdollisesti kaksikin hanketta, joihin aiomme hakea piiriapurahaa. Jatkamme asioiden valmistelua heti joulun jälkeen.

Tärkeitä päivämääriä
1.-3.2.2019 Valtakunnallinen Rotaryseminaari Tampereella
 Kaikille rotareille avec
6.4.2019 Piirimme 1380 Piirikonferenssi
1.-5.6.2019 Vuotuinen Rotaryn kongressi Hampurissa.
 Ilmoittaudu Hampuriin ajoissa, alennettu hinta 15.12.2018 saakka.

Hyvää Rotarysäätiön kuukautta,
tavataan lounaskokouksissa!