Olemme osa piiriä 1410

Rotarypiirit

Suomessa toimii viisi rotarypiiriä.  Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri.

Oman piirimme D1410 kuvernööri toimintavuotena 2023–2024 on Aaro Söderlund Nauvosta (Nagu RK).

Kuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia ja runsaasti koulutusta vuoden aikana. Niistä tärkein on tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaari (PETS) alkukeväällä..

Piirikokous järjestetään yleensä syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin.

Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana.

Piiri on jaettu alueisiin, joissa toimiva apulaiskuvernööri auttaa klubeja ja käy vierailulla muutaman kerran rotaryvuodessa. Oman alueemme (Alue 7) apulaiskuvernööri on Pasi Heino Mynämäestä.

Lue lisää piirimme sivuilta.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Hyvinvointikeskus Poukanville,
Keskuskatu 4,
23800 Laitila
puh 02 85781

Aika:
Kokoonnumme klubi-iltaan joka toinen tiistai klo 17.30 alkaen.

Klubi-iltojen lisäksi järjestämme paljon muita aktiviteetteja, kuten vierailuja, retkiä jne.