Keitä olemme

Aktiivisia toimijoita

Laitilan Rotaryklubi on uudistuva ja toimelias rotaryklubi. Kokoonnumme joka toinen tiistai klubi-iltaan klo 17.30 Hyvinvointikeskus Poukanvilleen tapaamaan toisiamme ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös yritysvierailuilla, metsäretkillä ja jopa ulkomailla. Toteutamme klubin omia projekteja varojen hankkimiseksi hyvän tekemiseen. Tärkeä osa toimintaamme on osallistuminen rotarien nuorisovaihtooon. Tuemme myös kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja.

Tule sinäkin mukaan tekemään hyvää. Ponnistamme ilolla paikalliselta pohjalta kansainvälisiin, jopa maailmanlaajuisiin haasteisiin. Aktivistit saavat aikaan! Globaali rotaryverkosto avaa ovet mahdollisuuksiin. Oletko sinä se jäsen, jota klubissamme ei vielä ole?

Klubimme on perustettu 7.2.1954. Klubissamme on 28 jäsentä (1.7.2023). Olemme osa piiriä 1410.

Kerromme toiminnastamme myös Facebook-sivuillamme.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Teemme hyvää sekä kansainvalisesti että paikallisesti.

Rotaryvuoden 2021-2022 projekteja

• Heijastavien pipojen lahjoittaminen mm. kyläkoulujen kuudesluokkalaisille ”Rotaryheijastin – halpa henkivakuutus”. Tämä rahoitettiin kevään 2021 linnunpönttöprojektista saaduilla tuloilla lisättynä saamallamme piiriapurahalla.
  • Seurakunnan leikkipuistohankkeen tukeminen
  • Laitilan kotipalvelun asiakkaiden jouluherkkukassit

Rotaryvuoden 2022-2023 projekteja

• Viisaampana verkossa – Digiopastusta yli 65-vuotiaille
  • Laitilan Nuorisoverstaan Maahanmuuttajanuoret osaksi meitä -henkkeen tukeminen
  • Laitilan Jyskeen Kolibrien World Gymnaestrada 2023- matkan tukeminen

Meille erityisen tärkeää on Rotaryn nuorisovaihto. Järjestämme laitilalaisia nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon vuosittain. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä vajaa 8 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Hyvinvointikeskus Poukanville,
Keskuskatu 4,
23800 Laitila
puh 02 85781

Aika:
Kokoonnumme klubi-iltaan joka toinen tiistai klo 17.30 alkaen.

Klubi-iltojen lisäksi järjestämme paljon muita aktiviteetteja, kuten vierailuja, retkiä jne.