Lahti-Salpausselkä rotaryklubista

Keitä olemme

Rotaryklubi Lahti-Salpausselkä on Lahden alueen toisiksi vanhin Rotary-klubi. Se on perustettu 24.2.1955.

Kokoonnumme viikoittain lounaskokoukseen, missä tapaamme toisiamme ja jaamme kokemustamme toistemme tueksi ja kehittämiseksi. Rotaryklubimme pyrkii edustamaan alueensa ammattillista poikkileikkausta ja eri alojen osaamista ja kokemusta, jota kartutamme esitelmin, vierailuin eri organisaatioissa, sekä palveluprojektiemme kautta. Näin edistämme toistemme ja koko alueemme hyvinvointia. Rotary on merkittävä hyväntekeväisyysjärjestö.

Klubimme osallistuu nuorivaihtojen järjestelyyn ja tukemiseen. Kansainvälinen nuorisovaihto on Rotary-toiminnan ydintä.

Klubimme on  osa rotarypiiriä 1390.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Osallistumme kansainvälisen nuorisovaihtoon. Järjestämme paikallisia nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon, ja otamme vastaan nuoria vaihto-oppilaita muista maista. Ajattelemme, että nuorisovaihto on mitä parhainta  tulevaisuutta sekä suvaitsevaisuutta rakentavaa kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: