Kouvolan rotaryklubin nuorivaihtotiimi sai tänä kesänä yllättävän viestin Tokiosta. Kouvolassa nuorisovaihdossa 1985-86 ollut Yukiko Sekine kertoi kirjoittaneensa suomenkielisen matkaoppaan, ja kysyi kenelle hän lähettäisi uunituoreen julkaisun. Kauniisti pakattu kirja tuli postissa. 225-sivuisen kirja nimi kutsuu suomalaisia: Matkalla Tokiossa ”Hei! Opastan sinua suomeksi!”

Alla näkyvissä alkusanoissaan Yukiko tervehtii kiitollisuudella kouvolalaisia rotareita ja erityisesti ihania isäntäperheitään.  Rotaryn kansainvälinen vaihto kantaa hedelmää! Rotary auttaa kehittämään Suomen ja Japanin suhteita ja lisäämään syvällisesti ymmärrystä eri kulttuureista sekä lisäämään inhimillistä ja taloudellista kanssakäymistä. Sydämelliset kiitokset sinulle Yukiko  Japanin ja Tokion tuomisesta kotiovellemme! PS. Kirjaan voi tutustua kysymällä presidentti Maria Lammilta ja viikkokokouksissa.