Keitä olemme

Kouvolan Rotaryklubi toimii Kouvolassa. Kokoonnumme säännöllisesti lounas- ja iltakokouksiin kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Vierailemme myös kiinnostavissa ja ajankohtaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja toteutamme paikallisia hyväntekeväisyysprojekteja.

Klubimme perustettiin 1947 ja se aloitti viikkokokoukset ns. Kymenhovin rakennuksessa. Klubin kasvaessa syntyi tarve uusille klubeille, Kouvola-Kangas 1960 ja Kouvola-Sarkola 1971. Rotarykauden 2020-2021 alkaessa nämä kolme klubia yhdistyivät jatkaen toimintaa Kouvolan Rotaryklubina. Palasimme siis ikään kuin juurille, erilaisten kokemusten, verkostojen ja perinteiden rikastuttamana. Tavoitteenamme on edelleen rotary-aatteen mukaisesti kehittää itseämme, palvella toinen toisiamme ja vastata yhteiskunnan tarpeisiin, joihin muut organisaatiot eivät vastaa.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme keskittyneet nuorisovaihdon tukemiseen. Järjestämme 16-19 vuotiaita nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon pääsääntöisesti joka vuosi. Nuorilla on mahdollisuus sekä vuosi- että kesävaihtoon. Nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Voimavarojemme puitteissa teemme paikallisia hyväntekeväisyysprojekteja. Kolmen klubin yhdistyttyä kesällä 2020 etsimme arvoihimme ja yhteiskunnan tarpeisiin sopivaa pidemmän ajan yhteistyötä ja tapaa tukea kouvolalaisten nuorten hyvinvointia ja menestystä elämässä. Haluamme myös toimia edelläkävijäyhteisönä, kehitysmyönteisen keskustelun alustana ja Kouvolan tulevaisuuden rakentajana.

Kansainvälisen Rotary Internationalin ja Rotary-yhteisön humanitääriset projektit tukevat muun muassa polion hävittämistä maapallolta ja kriisialueiden hätämajoitusratkaisuja. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Kausiohjelman mukaisesti.
Tarkista aika ja paikka viikkotiedotteesta (email) ja
fb-sivultamme
www.facebook.com/rotarykouvola

Aika:
Kausiohjelman mukaisesti, joko lounasaikaan tai illalla,
pääsääntöisesti teatteriravintola Repliikissä
tiistaisin klo 11.30-12.15