(Kuva Risto Mäläskä)

Yksinelävistä ihmisistä iso osa on vähävaraisia – inflaation kiihtyminen panee monen talouden entistä tiukemmalle.

Vaikeat elämäntilanteet ovat osa elämää, mutta joskus esimerkiksi työttömyys, sairaus, velkaantuminen, parisuhteen päättyminen, liiallinen päihteiden käyttö tai pelaaminen voi aiheuttaa tilanteita, joista selviäminen yksin tuntuu mahdottomalta.

Kajaani Elias Rotaryklubi on perinteisesti JOULUNA lahjoittanut 22 kpl 50 euron ostokortteja Kainuun sotelle aikuissosiaalityölle. Lahjoitus on kohdennettu yksinäisille vähävaraisille henkilöille Kajaanissa, joille muiden lahjoitukset eivät kohdennut.

Kainuun soten toimeentulotukipäällikkö Paula Tikkasen mukaan lahjoituksen kohdentaminen vähävaraisille yksin asuville henkilöille on todella tervetullut lahjoitus. Lahjakortin saajat ovat olleet hyvin ilahtuneita rahasta. 50 euroa on iso raha toimeentulotuen varassa eläville henkilöille, etenkin tänä jouluna, kun ruuan- ja sähköhinta on noussut huimasti. Aikuissosiaalityö kiittää rotareita asiakkaiden puolesta!

”Kajaani Elias Rotaryklubi on palvelu- ja hyväntekeväisyysyhteisö, jonka tunnuslause on ”Palvelu itsekkyyden edelle”. Hyväntekeväisyystyö ja luontoarvot ovat meille tärkeitä”, kertoo presidentti Seppo Räisänen.