Itämeri-foorumi

Ympäristöasiat ovat tärkeitä koko Rotary -liikkeelle ja niin myös Järvenpään rotaryklubille. Klubimme on mukana Rotary -piirimme Itämeri-foorumin työssä; olemmehan kaikki samaa Itämeren valuma-aluetta. Rotarien tekemä työ Itämeren suojelemiseksi ei rajoitu Suomeen vaan rotarit tekevät yhteistä suojelutyötä koko Itämeren altaan alueella (BASRAN eli Baltic Sea Action Network) yhteistyössä monien muiden toimijoiden kanssa.

Järvenpään rotaryklubi on valinnut yhdeksi toimintatamuodokseen yhteistyön Järvenpään koulujen kanssa: klubimme on lahjoittanut ja tulee lahjoittamaan Vesireppuja koulujen opetuksen käyttöön. Vesireppu on tuotettu yhteistyössä SYKEn kanssa ja se sisältää välineistöä vesistöhavaintojen tekoa varten. Lisäksi olemme keränneet roskia Tuusulanjärven rannalta Vanhankylänniemestä yhteistyössä Järvenpään kaupungin kanssa.

Ks. tarkemmin Itämeri-foorumin uutiskirje.