Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Osallistumme paikallisesti  Koulupuu-projektiin, jossa kerätään vähävaraisille joululahjoja. Keräyslippaat toimitetaan K-kauppaan Salpakankaalle, ja lisäksi tehdään yhteisytötä. Yritysyhteistyökumppaneita haetaan mukaan. Mukana on Lahden seudun rotarit, ja Nuorkauppakamari. Perinteisen joulukuusen ja konkreettisten lahjojen sijaan voi lahjoittaa rahana, ja ostaa lahjakortteja. Yhteistyökumppanina käytetään soten osaajia, jotka etsivät vähävaraisia lapsia ja nuoria, joille lahjat toimitetaan. Perinteisten lahjapuiden käytöstä luovuttiin, aiemmin oli oikea joulukuusi ja oksilla toiveita ja toiveista voi ottaa kukin oman toiveen.

Osallistumme Global grand -projekteihin, jotka ovat yhteisiä rotareille sekä piirin projekteihin. Argentiinan sairaalasänkyprojekti oli ideoitu Hollolassa, ja toteutettu yhteistyössä, viime kaudella projektina oli Gampian auttaminen.

Klubillamme on myös afrikkalainen kummilapsi, jota oleme tukeneet kymmenien vuosien ajan ja tällä hetkellä hän opiskelee.

Osallistumme myös piirin projekteihin, ja tuemme rahallisesti piirin toimintaa. Piirissämme on keskitytty Ukrainan auttamiseen. Samoin haluamme tukea rotareille tärkeän projektin, polion ehkäisemisessä tässä maailmantilanteessa.

Rotarit tekee hyväntekeväisyyttä sekä paikallisesti että kansainvälisesti.

Rotarit tekee myös työtä ympäristön ja ympäristökasvatuksen hyväksi, lahjoitimme partiolaisille vesireppuja vesitutkimuksen ja ympäristökasvatuksen edistämiseen. Myös kaikki voi osallistua, repun tai reagensseja voi ostaa itselleen, ja  ilmoittaa järviwikiin tulokset vaikka lähivesistön tilasta. Tänä vuonna teema on ajankohtainen Holllolassa, eli levien havainnointi ja tutkimus.

Lahden seudun rotarit ovat myös tänä vuonna yhdessä osallistuneet Lahden Mukkulan rotarypuiston puiden istutukseen 50 puuntaimen osalta.

Kokoontumistiedot

Paikka: