Vuositeema

Rotary Internationalin vuoden 2023-2024 presidentti Gordon R. McInally  on valinnut vuoden teemaksi ”Create hope in the world”, joka vapaasti käännettynä tarkoittaa luodaan toivoa maailmaan.

Toivoa maailmaan tarvitaan. Rotareiden uusi rauhankorostamisen merkitys ja Suomessa Ukrainan tukeminen on nostanut hyvän tekemisen ja lahjoittamisen tärkeäksi osaksi meidän työtä. Jatketaan myös perinteistä työtä rotariaatteen hyväksi ja tuetaan kansainvälisyyttä, ympäristön tilaa, heikommassa asemassa  olevia, niitä alueita, jotka ei voi hyvin ja edistetään koko maailman rauhaa. Väreissä korostuu toinen rotarien teema: moninaisuus. Rotarit ei syrjji, vaan luo toivoa kaikenlaisille ihmisille kaikkialla maailmassa.

Katso tarkemmin teemasta ja puhe: 2023-24 theme: RI President-elect R. Gordon R. McInally’s speech (PDFwatchvideo download)