Mitä teemme

RotraRotarina sinulla on mahdollisuus toimia, vaikuttaa ja tehdä hyvää. Lisäksi saat mahtavan sosiaalisen verkoston ja elinikäisiä ystäviä niin kotipaikkakunnaltasi kuin maailmanlaajuisesti. Voit myös verkottua oman harrastuksesi jakavien muiden rotareiden kanssa rotareiden moninaisissa kansainvälisissä harrastusryhmissä.

Rotaryklubit kokoontuvat joko viikoittain tai rotaryklubin harkinnan mukaisesti harvemmin. Toteutamme palveluprojekteja ja tuemme humanitaarisia projekteja koordinoivaa Rotarysäätiötä. Saamme viikkokokouksissamme kuulla mielenkiintoisia esitelmiä. Koulutamme jäseniämme eri tehtävissä toimimisen kautta ja kehitämme heidän eettistä johtajuuttaan.

Haluamme rotareina vaikuttaa ajankohtaisiin haasteisiin. Tartumme toimeen pysyvien muutosten aikaansaamiseksi – ympäri maapalloa, yhteisöissämme ja itsessämme.

Rotaryt toimivat heti: Ukrainan tilanteen johdosta piiriprojektina Lahdessa rotaryt tekivät 25.000 euron ja lisäksi yksittäisten klubien kautta tuhansien eurojen projekteja auttaaksemme konkreettiseseti Lahden seudun ukrainalaisia. Yksittäiset lahjoittajat ehtivät ruotsalaisten ja suomalaisten yhteistyönä kerätä ja järjestää apua paikallisille siviileille kriisiapuna. On tärkeä toimia paikallisesti ja ajatella globaalisti.

Pienemmässä mittakaavassa teemme työtä myös ympäristön hyväksi. . Lahden seudulla järjestettiin Vesijärven hyväksi yhteistyöseminaari ja myös Lahden seudun kouluille ja harrastusjärjestöille, Hollolassa partiolaisille, on lahjoitettu lähivesien tutkimiseen tarkoitettuja vesireppuja.

Hädänalaisten, vammaisten, vähävaraisten ja sairauksien kitkemiseksi on tehty aina työtä, ja sitä työtä on tarkoitus jatkaa. Hollola on osallistunut niin paikalliseen Joulupuu ja joulukuu – keräyksiin sekä tukee kummilasta Etiopiassa ja on osallistunut Global Grand -projekteihin sekä sairaalasänkyjen saamiseksi Latinalaiseen Amerikkaan sekä Gambian saniteetti- ja koulutushankkeisiin. Halu auttaa ja halu toimia on tärkeä osa rotarytoimintaa, ja jokainen voi löytää oman palvelupolkunsa. Kaikkien palvelu, vapaaehtoistyö ja antama apu on arvokasta.

Kokoontumistiedot

Paikka: