Olemme osa piiriä 1390

Rotarypiirit

Suomessa on viisi rotarypiiriä, joihin kuuluu Suomen lisäksi Viro. Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri. Oman piirimme, Keski-Suomen piirin 1390:n kuvernöörinä toimintavuotena 2022-2023 on Esa MäkinenTampere Hervannan Rotaryklubista. Edellisen kauden kuvernöörinä toimi Eila Parviainen Lahti Vesijärven Rotaryklubista.

Rotarypiirissä 1390 on 46 Rotaryklubia Päijät-Hämeen, Kanta-Hämeen, Pirkanmaan ja Keski-Suomen alueilta.

Kuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana. Niistä tärkein on tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaari (PETS) maaliskuussa.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana. Niistä tärkein on tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaari (PETS).

Piirikokous järjestetään yleensä syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin. Vuoden 2022 piirikonferenssi järjestettiin keväällä Lahdessa Nastolan Pajulahdessa, ja 2022 syyskokous järjestetään Tampereella 22.10.2022.

Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana. Piirikuvernööri Esa vieraili Hollola-Salpakangas RC klubissa 22.8.2022, ja mukana oli myös apulaiskuvernööri, ja saimme hyviä evästyksiä esimerkiksi tehostaa viestintää ja uusia kotisivut.

Kokoontumistiedot

Paikka: