Kiitos lahjoituksista.

Hollolan ja Lahden alueen Joulupuukeräyksen tuotto oli noin 30.000 euroa, ja siinä oli monta yhteistyökumppania, myös yritykset ja yhteisöt osallistuivat joulupuukeräykseen ja oli oma elahjoituskampanja.

Hollolan ja Lahden vähävaraiset lapset saivat kukin noin 50 euron lahjakortin, Yhteistyötä tehtiin Päijät-Soten, Ensi- ja turvakodin kanssa Lahden seudun rotarien kanssa. Yhdessä perheessä saattoi olla jopa yhdeksän alaikäistä lasta, joten tämä toi varmasti joulumieltä moneen vähävaraiseen perheeseen.

Jos vuosittainen joulupuu-keräys ei ole tuttu, niin vastaamme vielä niille, jotka toivoivat perinteistä lahjapakettikeräystä.

. Vastaamme tähän: antamalla lahjakortin voi varmistaa, että apu menee 100-prosenttisesti perille. Rotareilla on periaate, jonka mukaan alle 5% saa mennä hallintokuluihin avustuksissa, ja lahjakortti menee suoraan vähävaraisen lapsen hyväksi. Sen lahjakortin voi itse valita K-kaupan lahjakorteista oli hyvä, kun sai keskitettyä lahjatoiveen K-18 kortiksi, samoin S-lahjat, mutta sinne sai laittaa myös suomalaisen kirjakaupan lahjakortin tai vaikka urheiluliikkeen lahjakortin. Samoin kortin summan sai itse määrätä.

Perinteisestä joulupuukeräyksestä luovuttiin korona-aikaan, jossa ostettiin tavara toiveen mukaan ja toimitettiin perille.. Osasyynä oli myös se, että osa nuorten toiveista oli vaikea toteuttaa, eli puuhun jäi esim. tonnin puhelintoive. Tämä on tasavertaisempi tapa muistaa kaikkia lapsia.

Suurkiitos kaikille lahjoittajille, apu on mennyt perille.