Varainhankinta ja lahjoitukset

Klubimme toimii aktiivisesti keräten varoja ja lahjoituksia.

Olemme lahjoittaneet Ukrainalle vaatteita, tukeneet rahallisesti Rotarysäätiön kautta.
Saimmekin tästä toiminnasta Paras klubin maininnan ja viirin.

Olimme myös tukemassa Nepalin koululaisia hankkeessa jossa piiri oli myös tukemassa.

Itämeri -toiminnassa olemme mukana Silakkasouduissa jossa vastaamme arpajaisten palkintojen keräämisestä sekä arpojen myynnistä. Varat lahjoitetaan Itämeren hyväksi.

Tukea Ukrainalle

Olemme osallistuneet useamman kerran tukea Ukrainalle keräykseen. Olemme keränneet varoja tarvikkeisiin, lahjoittaneet heijastimia Ukrainalaisille koululaisille. Viimeisin avustuslähteys lähti Ukranainaan tammikuussa 2024, jolloin lähetimme lämpökerrastoja.

————————————

Nepal projekti

Tukea koulunkäyntiin.
Taustaa projektista: klubimme keräsi 1000 euroa jonka lisäksi saimme piiriavustusta 1000 € nepalilaisten koulunkäynnin tukemiseksi. Klubimme jäsen Anna Orlova, joka asui Nepalissa toimi klubimme kontaktihenkilönä ja vei avustussumman perille.

Koulu: Jalupa Secondary School
Baniyatar, Tokha-12, Kathmandu

Nepalissa koululaiset tulevat kaukaa ja usein yöpyvät koko viikon koulun tarjoamissa tiloissa.
Koulutus, majoitus ja ruoka ei ole ilmaista vaan kulut koulunkäynnin ajalta, 13 vuotta opiskelua ja majoitusta yhdelle henkilölle  on yhteensä 780,000.00 NRS plus 191,900.00 NRS= 971,000.00 NRS (7355 euroa)

Lahjoitimme tyynyjä, peittoja ja patjoja jotka valmistettiin paikan päällä Nepalissa jolloin tuimme myös paikallista yrittämistä.

Kuvat Nepalista. Mukana oli myös Nepalilaisia Rotary Clubeja: Patan West club ja Boudha Rotary Club, seka Rotary Club of Dhulikhel-Nepal.

Lahjoitukset

Lahjoitamme varoja humanitäärisiin projekteihin Rotarysäätiön kautta. Rotarysäätiö tukee lukuisten projektien avulla äitien ja lasten terveyden kohentamista ja sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Säätiö edistää koulutusta ja lukutaitoa, vahvistaa rauhantyötä sekä kasvattaa paikallistalouksia ja yhteisöjä. Rotarysäätiö edistää puhtaan veden saantia ja hygieniaosaamista siellä missä tälle on tarvetta.

Klubimme osallistuu myös rotareiden aloitteesta käynnistyneeseen työhön polion poistamiseksi maailmasta henkilökohtaisin lahjoituksin ja projektien avulla. Rotarit ovat tehneet työtä villin polioviruksen poistamiseksi jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Nykyään villin polioviruksen vuoksi sairastuu vuosittain enää muutamia kymmeniä lapsia, kun projektin alkuvaiheessa luvut olivat jopa 350 000 lasta vuodessa. Tänä päivänä tähän kotoperäiseen polioon sairastuneet lapset asuvat yleensä vaikeakulkuisilla seuduilla mm. Afganistanissa. Rotarit ovat antaneet lupauksensa saattaa projekti päätökseen, joten myös meidän klubimme osallistuu omalla panoksellamme tähän työhön niin kauan, kun tämä rotareiden antama lupaus on täytetty.

Kokoontumistiedot

Paikka: