Keitä olemme

Helsinki Baltic Sea Rotary Club

Kuten nimikin kertoo, Helsinki Baltic Sea Rotary Clubin sydäntä lähinnä on terve ja hyvinvoiva Itämeri.
Tuemme ja tutkimme, osallistumme aktiivisesti Itämeren parantamiseen. ”Itämeri on enemmän kuin sen ekologinen tila — se on kulttuuria, suojelua, elämyksiä ja seikkailua.” lainaus Itämeripäivien sivuilta. https://itameripaiva.fi/

Osallistumme Itämeripäivään, Silakkasoutuun, rantaroskien keruuseen, vedentilan seurantaan.

Aktiivisen klubimme ohjelma koostuu kuitenkin aina ajankohtaisista teemoista.
Olemme saaneet viime vuonna 2022 paras klubi palkinnon, piiri 1420.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: