Uusi Rotary-vuosi ”Create Hope in the World” toi tullessaan historiallisen muutoksen. Asikkalan Rotary-klubi on toiminut 68 vuotta miesten vetämänä, mutta nyt presidentiksi valittiin nainen. Raija Hännisen johdolla vuosi käynnistyi mukavasti. Heinäkuu vietetään toveruutta vahvistamalla valmistautuen Nuotta-tapahtumaan ja nauttien Rantakala-illasta kauniissa Vohlasten saaressa. Teimme myös rentouttavan luontoretken Salpausselkä Unesco Global Geoparkiin yhdessä 20 hengen voimin.  Eipä ole tainnut näin runsasta aktiivisuutta aikaisemmin ollakaan.  Meillä oli mukana asiantunteva opas Heidi Painilainen, joka kertoi meille Pulkkilanharjun synnystä ja mitä kaikkea viimeinen jääkausi onkaan saanut aikaan maisemassamme.  Mielestäni tämäntyyppiset yhteiset aktiviteetit vahvistamat yhteishenkeä ja samaan ryhmään kuulumista.

Presidenttinä pidän ehdottoman tärkeänä jäsenmäärän lisäämistä.  Olenkin haastanut jokaisen klubilaisen miettimään omassa verkostossaan ainakin yhtä ihmistä, jonka voisi pyytää mukaan, ensin tutustumaan ja sitten kenties liittymään joukkoomme.  Olemme tämän vuuden ensimmäisen kuukauden aikana saaneet kaksi uutta jäsentä, jotka saavat rintaansa Rotary-rattaan 3.8. Tuo kokous-ilta pyhitetäänkin uusille jäsenille.  Sinne kutsutaan kaikki potentiaaliset henkilöt.  PDG Eila Parviainen tulee silloin mukaamme tsemppaamaan aiheesta.

Jäsenmäärän kehitys, mukava tunnelma samanhenkisten ihmisten kanssa, kiinnostavat viikko-ohjelmat.  Eiköhän näistä aineksista muodostu leppoisa ja tulevaisuuteen tähtäävä Rotary-vuosi, jota antaa vuositeeman mukaan TOIVOA tulevaisuuteen.

Ota reilusti yhteyttä, jos haluat lisää tietoa toiminnastamme.  Olet milloin tahansa tervetullut tutustumaan.

Presidentti-Raija
044 236 2042