Vuositeema

Rotary Internationalin vuositeema

Rotary Internationalin Presidentti Gordon R. McInally on nimennyt presidenttivuotensa 2023-2024 teemaksi:

CREATE HOPE in the WORLD – Luo Toivoa Maailmaan

Rotary Internationalin Presidentti Gordon R. McInally kehotti jäseniä herättämään maailman mielenkiinnon ja viitoittamaan tietä ohi nykyisten odotustemme kohti kaukaisia mahdollisuuksia.

”Tavoite on palauttaa toivo – auttaa maailmaa parantumaan tuhoisista konflikteista ja sitä kautta saavuttaa kestävä muutos myös itsellemme,” McInally lausui Rotaryn vuosittaisessa koulutuksessa tuleville piirikuvernööreille.

”Rauhan selkeämpi painottaminen on merkittävä tapa luoda toivoa maailmaan,” McInally sanoi. Hän viittasi toimiin, joihin Rotarit ovat ryhtyneet auttaakseen Venäjän invaasion uhriksi joutuneen Ukrainan ihmisiä. Rotary on ottanut tärkeimmäksi prioriteetiksi humanitaarisen avun, mikä on lisännyt Rotaryn suosiota Ukrainassa. Mutta McInally huomautti, että todellinen helpotus ei tule ilman rauhaa – ei ainoastaan Ukrainassa, mutta myös Jemenissä, Afganistanissa, Syyriassa ja monissa muissa paikoissa ympäri maailmaa.

McInally painotti myös jatkuvuuden voimaa, kehoittaen Rotareja jatkamaan myös aiempien presidenttien työtä. Hän vakuutti jatkavansa kauden 2021-22 presidentin Shektar Mehtan aloitetta Empowering Girls ja ylläpitävänsä aloitetta moninaisuudesta, tasa-arvoisuudesta ja mukaan ottamisesta läpi Rotaryn kentän. Hän myös muistutti viime aikaisista tapahtumista, jotka alleviivaavat kuinka tärkeää on Rotaryn jatkuva keskittyminen polion hävittämiseen. Kuluneena vuonna uusia poliotapauksia on noussut esiin monissa paikoissa ympäri maailmaa.

Lisäksi, McInally totesi, Rotaryn jäsenten tulisi tarjota toivoa heille, jotka kamppailevat mielenterveyden haasteiden kanssa – kriisi, jota COVID-19 pandemia on kiihdyttänyt. Monet ihmiset ovat menettäneet perheenjäseniään, monilla sosiaaliset verkostot ovat tuhoutuneet ja erityisesti nuorilla ihmisillä koulutus ja kehitys ovat kärsineet häiriöistä. Näiden tuloksena useat ihmiset eri puolilla maailmaa ovat kohdanneet haasteita mielen terveydessä. Ja silti monasti avun pyytäminen nähdään heikkouden merkkinä.

McInally päätti puheensa kuvaillen omaa ihannettaan jatkuvuuden ja innovation tasapainosta. “Rotary auttaa luomaan olot rauhalle, mahdollisuuksille ja ihmisarvoiselle tulevaisuudelle.” ”Jatkamalla sitä, mitä teemme parhaiten, pysymällä avoimina ja alttiina muutoksille ja keskittyen rakentamaan rauhaa maailmaan ja keskenämme, Rotary auttaa luomaan rauhallisemman maailman – toiveikkaamman maailman.”

Lopuksi linkki McInallyn vision statementtiin.

Asikkalan Rotaryklubin vuositeema

Oma klubimme keskittyy jäsenten aktivoimiseen ja klubin julkisuuskuvan kehittämiseen. Tahdomme tehdä Rotaryn saavutukset näkyvämmäksi. Aktivoidumme yhä voimakkaammin nuorten ja heidän perheidensä suuntaan tukeaksemme heidän kasvuaan kohti toimintakykyistä, hyvinvoivaa aikuisuutta.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Majakkapaviljonki
Ämmäläntie 20
17200 Vääksy

Aika:
Torstaisin klo 18:00-19:00 (Ruokailu klo 17:30)

Ei tapahtumia.