Kartta latautuu...

Ylöjärven kirkko

Talvisodan päättymisen muistopyhä

Ylöjärven kirkossa, sunnuntaina 15.3.2020 klo 10.00

Hyvät rotarit ja arvoisat puolisonne!
Suomen ja Neuvostoliiton välinen rauhansopimus astui voimaan 13. maaliskuuta 1940. Se päätti 105 päivää jatkuneen talvisodan. Sodan loppumisesta on kulunut maaliskuussa 2020 tasan 80 vuotta. Vuosipäivän muistoksi järjestetään Helsingin tuomikirkossa valtakunnallinen muistohetki, johon myös valtionjohto osallistuu.
Meillä täällä Ylöjärvellä rotarit ovat ovat jo pitkään myös viettäneet kirkkopyhää talvisodan päättymisen muistoksi sodan päättymistä lähinnä olevana sunnuntaina. Tänä vuonna se on 15.3. Perinne on aikoinaan aloitettu oman rotaryklubimme toimesta ja tilaisuus on avoin kaikille ylöjärveläisille. Järjestäjinä toimivat Ylöjärven Rotaryklubi ja Ylöjärven seurakunta.
Jumalanpalvelus alkaa Ylöjärven kirkossa klo 10.00. Silloin toimii liturgina ja saarnaa pastori Juha-Pekka Haavisto allekirjoittaneen ollessa avustavana pappina. Kanttorina on Sari Oksavuori, joka johtaa myös Tuomas-kuoroa. Tekstinlukijana on presidenttimme Esa Lumppio. Joukko muita veljiä on lupautunut kolehdinkantajiksi.
Jumalanpalveluksen jälkeen seurakunta tarjoaa kirkkokahvit seurakunta-keskuksessa. Myös kahvitilaisuus on avoin kaikille kirkkovieraille. Kirkko-kahvien lomassa presidentti Esa Lumppio esittää klubin tervehdyksen ja luovuttaa kaksi merkittävää rotaryavustusta. Toinen menee syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten tukiohjelmaan Botwanassa ja toinen köyhien ja orpolasten kouluohjelman rahoittamiseen Afganistanissa. Apurahat, 1500 € kumpaankin kohteeseen, on myöntänyt oma rotarypiirimme, ja oma klubimme on täydentänyt molempia avustuksia 500 eurolla.
Rotarien kirkkopyhää viettämään ovat tervetulleita kaikki rotarit puolisoinen ja oikein mielellään muutkin perheenjäsenet. Tästä vuotuisesta tapahtumasta on tullut yksi merkittävimmistä tilaisuuksista, joissa saamme esitellä toimintaamme suurelle yleisölle.
Tervetuloa muistamaan isänmaamme kohtalon hetkiä ja kunnioittamaan niitä suomalaisia, jotka turvasivat Suomen itsenäisyyden!

Risto Takkinen
Kirkkopyhän yhteyshenkilö