Kartta latautuu...

Tapahtumapaikka
Carlsro

AJANKOHTAISTA ASIAA ILMASTONMUUTOKSESTA SUOMESSA JA PIRKANMAALLA

Tilaisuudessa esitelmöi professori Jyri Seppälä, Suomen Ympäristökeskus aiheesta: ”Ilmastonmuutoksen hillintä Suomessa – haaste tai mahdollisuus?”. Hänen esityksensä lisäksi saimme kuulla Ramboll Oy:n asiantuntijoilta aiheeseen liittyviä monipuolisia esitelmiä. Rotary International on päättänyt panostaa uutena alueena ympäristöasioihin. Tämän yrityksen asiantuntemus luo ilmiselvästi mahdollisuudet partneritoimintaan järjestömme kanssa.

Professori Jyri Seppälä toimii Suomen ympäristökeskuksen kulutuksen ja tuotannon keskuksen johtajana. Hän on tehnyt tieteellisen työnsä tuotteiden ja palveluiden elinkaariarviointien parissa, joissa erilaiset tuotanto- ja kulutussektorien ilmasto- ja kestävyystarkastelut ovat näytelleet keskeistä osaa. Hän on ollut lukuisten laajojen hankkeiden vastuullinen johtaja ja osallistunut erilaisiin lainsäädännön valmistelua tai toimeenpanoa tukeviin työryhmiin sekä tuottanut näihin tarvittavaa tausta-aineistoa. Hän on muun muassa Kohti hiilineutraali kuntaa (HINKU) –hankkeen vastuullinen johtaja ja kansallisen ilmastopaneelin jäsen.

Tilaisuudessa Ylöjärven kaupunginjohtaja Jarkko Sorvanto kertoo näkemyksiään Ylöjärven kaupungin ”Kohti hiilineutraalia kuntaa” – hankkeesta ja lisäksi Ramboll Finland Oy:n asiantuntijat antavat lyhyen tietopaketin (muutokset mahdollisia) kuten:

• Elävät kaupungit – vetovoimatekijät rakennetussa ympäristössä, Arkk. Mikko Siitonen
  • Tampereen seudullinen raitiotie kestävän kaupunkirakenteen edistäjänä, DI Riikka Salli
  • Vesi elinvoimaisen kaupungin resurssina – esimerkkejä Suomesta ja maailmalta, Mark Elina Kalliala
  • Kiertotalous – yhdyskuntarakentamisen päästö- ja kustannussäästöesimerkkejä, Ins. YAMK Jukka Huppunen