Varainhankinta
ja lahjoitukset

Vihdin rotaryklubi on mukana sekä paikallisessa että maailmanlaajuisessa palvelutyössä.

Lahjoitamme varoja humanitäärisiin projekteihin Rotarysäätiön kautta. Rotarysäätiö tukee lukuisten projektien avulla äitien ja lasten terveyden kohentamista ja sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Säätiö edistää koulutusta ja lukutaitoa, vahvistaa rauhantyötä sekä kasvattaa paikallistalouksia ja yhteisöjä. Rotarysäätiö edistää puhtaan veden saantia ja hygieniaosaamista siellä missä tälle on tarvetta.

Rotarysäätiö täyttäessä 100 vuotta vuonna 2017 Vihdin rotaryklubi järjesti maaliskuussa 2017 Yhdessä Vihdissä -konsertin Vihdin kirkossa. Konsertista saadut tulot ohjattiin Suomi 100 -ohjelmaan kuuluneeseen Rotary ”Suomen lahja maailman lapsille” -hankkeeseen sekä sekä vihtiläisten lasten ja nuorten tukemiseen. Konsertissa esiintyivät Thromos, Hiiden Laulu, tyttökuoro Piritat, Produktiokuoro, Vihdin kirkkokuoro ja Vihdin kamarikuoro sekä Julius Meloni ja hänen lauluoppilaansa Maria Rissanen ja Matti Hukari. Laulajia oli yhteensä yli 130, ja konsertin lopuksi yleisö yhtyi kuorojen kanssa Maamme-lauluun. Vihdin seurakunta ja kaikki esiintyjät antoivat korvauksetta oman panoksensa konsertin hyväksi. Se todella kertoi konsertin nimen ja Suomi 100 –juhlavuoden hengen mukaisesta hyvästä yhteistyöstä myös omalla paikkakunnallamme.

Polio hävitetään maailmasta

Klubimme osallistuu myös rotareiden aloitteesta käynnistyneeseen työhön polion poistamiseksi maailmasta henkilökohtaisin lahjoituksin ja projektien avulla. Rotarit ovat tehneet työtä villin polioviruksen poistamiseksi jo vuodesta 1985 lähtien. Nykyään villin polioviruksen vuoksi sairastuu vuosittain enää muutamia kymmeniä lapsia, kun projektin alkuvaiheessa luvut olivat jopa 350 000 lasta vuodessa. Tänä päivänä tähän kotoperäiseen polioon sairastuneet lapset asuvat yleensä vaikeakulkuisilla seuduilla mm. Afganistanissa. Rotarit ovat antaneet lupauksensa saattaa projekti päätökseen, joten myös meidän klubimme osallistuu omalla panoksellamme tähän työhön niin kauan, kun tämä rotareiden antama lupaus on täytetty.

Lue lisää Rotaryn End Polio Now -kampanjasta täältä.