Keitä olemme

Turku Aboa Nova Rotaryklubi on nuorekas miehistä ja naisista koostuva klubi. Kokoonnumme kokouskaudella maanantai iltaisin klo 17:00-18:00 Ravintola Suomalaisella Pohjalla.

Kokoontumisemme ovat rentoja ja monipuoliseen toimintaamme kuuluvat ajankohtaiset vierailijaesitelmät, vierailut kiinnostavissa kohteissa, hyvän edistäminen omalla paikkakunnallamme, kansainväliseen nuorisovaihtoon osallistuminen ja Rotarien kansainväliset humanitaariset projektit.

Esimerkkeinä paikallisesta palvelutoiminnastamme Turun koululaisille suunnattu Vesireppu-projekti, asunnottomien yö-tapahtumaan osallistuminen, Turun Konservatorion opiskelijoitten stipendit ja Portsakodin asukkaille suunnattu virkistystoiminta.

Olemme osa piiriä 1410. (http://www.rotary1410.fi/).

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

(http://www.rotary1410.fi/).

Vaikuttava kansainvälinen verkosto