Tänään pidettiin Rotaryklubien Aboa Nova, Kupittaa ja Samppalinna nuorisoprojektiin liittyvää CV-työpajaa Turun Ammatti-instituutin eli TAI:n tiloissa. Kohderyhmäksi oli valikoitunut luokkahuoneellinen, n. 17–20-vuotiaita, lähinnä yksin maahan tulleita maahanmuuttajanuoria, jotka ovat perusopetuksensa päätösvaiheessa.

Paikalla oli ryhmä rotareita eri klubeista kertomassa nuorille omista ammatillisista taustoistaan ja antamassa vinkkejä työnhakuun sekä auttamassa nuoria työstämään ensimmäisiä ansioluetteloitaan. Reilun parin tunnin aikana nuoret saivatkin rautaisannoksen työelämätietoutta sekä hands-on -valmennusta hyvän CV:n rakenteen ja sisällön tuottamiseen.

Autettavat nuoret olivat hyvin erilaisista lähtökohdista liikkeellä. Osalla oli jo aiempaa työkokemusta tai olivat jo töissä, ja osa oli vailla minkäänlaista työkokemusta. Osa oli jo ennalta pohtinut työnhakua sekä ansioluetteloon kirjattavia asioita, ja löytyipä monelta jo työstettävä CV-mallipohjakin valmiiksi. Kaikilta saatiin kuitenkin vuorovaikutteisten keskustelujen myötä nostettua pintaan omia kiinnostuksen kohteita, urahaaveita ja tulevaisuuden suunnitelmia sekä kuvauksia omasta tämänhetkisestä osaamisestaan, kokemuksestaan ja luonteenpiirteistään.