Tapiolan Rotaryklubin Rotary-vuoden päättymistä juhlistettiin keväisissä ja lämpimissä tunnelmissa käätyjenvaihdossa Tapiola Gardenissa 31.5.2024. Väistyvä presidentti Risto Luukkonen sai klubin jäseniltä vuolaat kiitokset menestyksellisestä Rotary-vuodesta. Klubin esitykset ovat olleet korkeatasoisia ja herättäneet aktiivista keskustelua jäsenten parissa. Kansainvälistä vuorovaikutusta klubin toimintaan vuoden aikana toi klubin perulainen Rotary – vaihto-oppilas Maria, joka kesän alussa palasi takaisin kotimaahansa. Kuluneen vuoden aikana erityistä huomiota Risto on tuonut inspiroimalla jäseniä henkilökohtaisiin tarinoihin.

Kiitoksena ja kunnianosoituksena Riston arvokkaasta panostuksesta Rotary – toiminnalle edellinen presidentti Kari Louhenkilpi antoi Ristolle PHF – merkin.

Risto luovutti Rotary – käädyt tulevalle presidentille Leea Salmiselle, joka kiitti suuresti Ristoa ja kertoi tavoitteista 1.7.2024 alkavalle Rotary – vuodelle 1.7.2024 – 30.6.2025. Rotary Internationalin teema uudelle Rotary – vuodelle on ”The Magic of Rotary”, ja rauhan rakentaminen on nostettu uuden kauden keskiöön. Leea totesi, että rauhan rakentaminen ja rauhan vahvistaminen edellyttävät turvallisuutta, terveyttä, dialogia, ymmärrystä, sivistystä ja toivoa ihmisten, kansojen ja valtioiden kesken. Tässä tarkoituksessa klubin tavoitteena on keskittyä kaudella 2024 – 2025 erityisesti turvallisuuteen, dialogiin ja ymmärrykseen laadukkaissa esityksissä ja projekteissa. Rotary – periaatteiden mukaisesti pyörät pyörivät koko ajan, ja klubin vahvan yhteishengen merkitys tässä maailman murroskohdassa korostuu entisestään ja tukee klubin toimintaa uusiin haasteisiin vastaamisessa.